resolution out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
toen ik vanochtend de pc opstartte, een fujitsu siemens met 17 inch tft scherm en radeon 9200 videokaart kreeg ik geen beeld maar een mededeling op mijn monitor dat de frequentie of resolutie "out of range" was en dat ik de instellingen moest veranderen. De computer ging na 3 minuten zelf uit en bij het opnieuw starten ging het wel goed.

Vraag is nu, wat doe ik als het nog een keer voorkomt en het niet vanzelf goed komt? Want ik kon gewoon niets, ook niet zoals gevraagd de instellingen goed zetten, bijna helemaal zwart scherm met mededeling. En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Kijk in de Eigenschappen van je videokaart de vernieuwingssnelheid na. Meestal is een snelheid van 60 tot en met 75 correct.

Ga met de muisaanwijzer op je Bureaublad staan, klik rechts, klik Eigenschappen, dan Instellingen dan Geavanceerd. Tot slot klik je op Beeldscherm.

Staat daar niet een vierkantje voor de regel: Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven? Zo ja, zet een vinkje en kies uit het resultaat een snelheid.

Kijk daarna, als het niet helpt, de beeldschermresolutie zelf na. 1280 x 1024 is een werkbare resolutie. Dat hangt van de specificaties van jouw videokaart af.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan