response time

Status
Niet open voor verdere reacties.

CxCsteve

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
wat is dat nou precies? die 'ms' ofzo, heb nu 12 ms gezien...is et nou hoe lager hoe beter? en hoe kan je zien wat voor ms je nu hebt...:confused:

ja, hoe lager hoe beter.
De reactiesnelheid van een monitor is de tijd die ligt tussen het moment dat de grafische kaart het beeld verstuurd en het moment waarop de monitor dat beeld op het scherm toont.(quote van breekpunt.nl)

Ik weet niet waar breekpunt z'n informatie vandaan haald, maar, daar heeft het niet zo veel mee te maken.

De reactie tijd (Response Time) van een TFT (thin-film transistor) verwijst naar de reactie tijd van de vloeibare kristalen die ze in TFT gebruiken.

tft-intro_lcd-theory.gif

Om van richting te kunnen veranderen hebben deze een bepaalde tijd nodig, hoe sneller hoe beter natuurlijk. Door hun draairichting laten ze wel of geen achtergrond licht door, hierdoor ontstaan de kleuren.
12 tot 16 ms (milliseconden) is tegenwoordig vrij gangbaar, er lopen al patent aanvragen voor TFT's die maar 5 ms nodig hebben.

N.b. De kwaliteit van je beeld wordt echt ook mede bepaald door bv je video kaart en de lengte en kwaliteit van de video kabel die je gebruikt.

Laatst bewerkt:
normaal heb je altijd 2 responstijden ... rise en fall.
rise is beeldopbouw, fall tegenovergestelde ...

En een CRT monitor is toch veel scherper dan TFT's?

tenminste dat verschil zie ik dan wel weer :S, van die platte scherm.

Geplaatst door CxCsteve
En een CRT monitor is toch veel scherper dan TFT's?

tenminste dat verschil zie ik dan wel weer :S, van die platte scherm.
vind ik niet ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan