Responsetijd of Contrastverhouding belangrijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo, ik ga een nwe tft monitor kopen en moet nu kiezen tussen 1 met een responsetijd van 5 ms en een contrastverhouding van 800:1. Die andere is 8 ms en 1400:1. Welke zouden jullie mij aanraden? Ik ben op zoek naar een 19 inch (geen breedbeeld) max 180 euro. Iemand miscchien nog een tip? Zie mijn huidige opties: http://www.komplett.nl/k/kcp.aspx?sku=342826&sku=342826&sku=322054

Phoe, ik heb het even helemaal gehad met deze waarden. Contrast en Responstijd kunnen op veel verschillende manieren gemeten worden en die getallen betekenen tussen de verschillende merken dus allemaal wat anders. Denk ook eens aan het uiteindelijk resultaat bij jou thuis. Het is dus zondermeer te adviseren om gewoon in een grote winkel te gaan kijken wat jou het meest aanstaat en om reviews van gebruikers en tests te lezen. Je moet het ook niet al te wetenschappelijk benaderen.

Voor het advies heb ik geen oordeel. 19 inch is haast niet haalbaar bij een redelijke resolutie. Het is dan meestal wat onscherp. Let daar dus vooral op. Topmodellen worden er ook niet meer in gemaakt of zijn voor de zakelijke markt en dus te duur. Een spiegelend scherm geeft een rustiger beeld met diepere kleuren. In de huiskamer zie je eigenlijk alleen de achtergrond wanneer er op die plek van het scherm grote zwarte vlakken zijn. Meestal geen bezwaar en ik heb er zelf geen moment spijt van gehad. Mat of glanzend staat niet bij de Benq aangegeven. De LG heeft een mat scherm.

Wanneer je koopt in een winkel kan je de monitor vaak terugbrengen als die je niet bevalt, bijvoorbeeld tussen het moment van aankoop en enkele dagen daarna pixeldefecten of andere kuren gaat vertonen. Zoek dus een grote goedkope winkel bij jou in de buurt en vraag er daar eens naar. Dat is voor mij heel belangrijk.

Ok dankjewel, heb ondertussen een Acer AL1916Nvs gekocht. Tot nu toe bevalt ie! Heb wel een extra pixelgarantie genomen voor de zekerheid.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan