responstijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainwave78

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2004
Wil binnenkort een nieuwe pc kopen bij dell en ook een flatscreen, maar zit nog te twijfelen of ik die los ga kopen ergens anders, bij de specificatie staat er een responstijd van 25ms, voor games is het toch beter als het onder de 20 is? Ook de keuze met DVI of zonder moet nog gemaakt worden, levert dit een veel beter beeld op?

Maar als je bij Dell een pc koopt, moet je toch ook een monitor erbij nemen? Dus dan zou het goedkoper zijn om het bij Dell te nemen. En ja het is het best voor games om een response time van 20ms te hebben. DVI levert dacht ik alleen bij grote schermen een betere kwaliteit op.

Nou, nee hoor je kunt tegenwoordig zelf aangeven wat je er wel of niet bij wilt hebben bij dell. Dus als dell enkel flatscreens levert met een responstijd van 25ms, dan kan ik dus beter ergens anders kijken.. hmmmm, wordt weer een moeilijke zoektocht....

12 ms is alleen onder extreme omstandigheden zoals helemaal zwart-> helemaal wit.
Van een tint naar een andere tint duurt gewoon veeeel langer dan 12 ms. Daarom blijf je de waas houden. OP THG werd toen ook geconcludeerd dat de 32ms beter was dan de 25 ms voor games.

Ook worden er een soort 'cheats' gebruikt om de respons tijd een minimum te laten berijken. net zoals nvidia doet (no offence).

Vergelijk het met de kunstmatig opgekrikte aantal megapixel van een digicam zonder dat de echte foto-sensor (CCD) wordt vergroot. De consument kies de hoogeste (of in dit geval laagste waarde), zonder te realiseren dat het op andere punten negatief gecompenseerd wordt.

Bron: een reactie van iemand op http://www.tweakers.net/nieuws/32412/?highlight=lcd

Nou gaat et hiet toevallig over 12ms, maar ik denk dat dat ook wel aardig geldt voor 20/25ms.

Het is ook niet mijn ervaring (helemaal geen ervaring mee) maar ik vind het de moeite waard het even te melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan