responstijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
snap iets niet

als ik een monitor wil kopen met een hoge responstijd moet dit getal dan hoger of lager zijn ik bedoel een monitor met bv 16 ms is beter dan 2 ms of juist andersom ?

wat adviseren jullie breedbeeld (16:9) of 4:3 voor spelletjes ?

en wat is een goed merk als ik een breedbeeld 22 inch wil gaan kopen ? suggestie of idee deze monitor moet dus ook een snelle responstijd hebben !!!!!

Zo laag mogelijk, maar minimum 8ms, sneller zie je toch niet, waarom ik nu een 2ms heb, is mij ook een raadsel.;)

ik zag de pb maestro 220 (22 inch) van 450 euro bij dixons
nu hoorde ik dat pb niet zo een goed computermerk is dus misschien ook niet qua monitor ?

of adviseren jullie bv iilama of acer of samsung ? merken die dus gesprecialeerd zijn in monitors.

Belangrijk is wat je gaat doen met je scherm, en wat je budget is.
Helaas is het tot nu toe nog steeds zo dat snelheid en kwaliteit slecht samen gaan.
Kies je voor beeldkwaliteit kom je in de serie schermen met een PVA panel erin.
Deze hebben een hoog contrast, grote inkijkhoek(178 graden horizontaal en verticaal), maar helaas is de responstijd altijd 8ms of hoger.

Ga je voor een "snel" scherm, kom je in de serie schermen met een TN panel. Dit zijn schermen met een inkijkhoek van 160 graden, een responstij van 8 of zelfs 2 ms. Het contrast is bij deze schermen minder.

Het eerste scherm wat ik omschrijf is speciaal voor bv fotobewerking, en is dus ook kleurecht.
Het tweede type, is meer geschikt voor gamen. Alhoewel je met een PVA panel nog best wel kan gamen.

Het type met de TN panels is altijd goedkoper, en meestal te koop bij de grotere ketens zoals bv mediamarkt.

Voor de schermen met een PVA panel, moet je meestal je koop doen bij of een internet bedrijf, of een speciaal zaak.

Kijk goed wat je koopt, en waar je hem voor wilt gebruiken.

Zelf werk ik met een Samsung Syncmaster 215TW. Dus eentje met een PVA panel.

Ga nu niet in een winkel vragen welk scherm een PVA panel of een TN panel heeft, want bij 9 van de 10 zaken staat de vertegenwoordiger je raar aan te kijken.

zat zelf te denken aan de iilyama e2200 wsv van 400 euro

22 inch reponsetijd 5 ms

denk dat dit wel een goed scherm is van PB zie ik liever af

bedankt voor je uitleg

Worden wel meer soorten gebruikt, alleen wordt het vaak niet vermeld, welke, leesvoer.

Ik heb dus veel zaken bezocht mbt het uitzoeken van een scherm.
Echt 99% van de verkopers hebben nooit gehoord van de specificaties waar je om vraagt.
Termen als PVA, TN, aantal miljoen kleuren enz hebben ze nog nooit van gehoord.
Het enigste wat ze weten is het formaat en de responstijd. En de tijden die ze noemen zijn gray to gray gemeten.

Gewoon echt een bedroevend niveau van verkopen.

Ach, de meeste verkopers worden niet gehinderd door enige kennis van zaken, vandaar de naam, en adviseurs vind je niet, die brengen niets in het laatje.

Zelf eerst alles uitzoeken, en dan kopen wat je wilt hebben, is de enige juiste manier, één euvel, kun je alleen jezelf de schuld geven.:p

Ach, de meeste verkopers worden niet gehinderd door enige kennis van zaken, vandaar de naam, en adviseurs vind je niet, die brengen niets in het laatje.

Zelf eerst alles uitzoeken, en dan kopen wat je wilt hebben, is de enige juiste manier, één euvel, kun je alleen jezelf de schuld geven.:p

En het is maar hoeveel geld je eraan wilt uitgeven.
Maar wil je een goed scherm koop je een Apple.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan