resten besturingssysteem op D-schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1957
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Ik heb op aanraden van iemand op Helpmij! de D-partitie van mijn harde schijf geformatteerd d.m.v. de installatie-cd van Windows XP en daarbij de Setup onderbroken. Dat ging goed. Daarna heb ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd op de C-schijf. Nu krijg ik elke keer tijdens het opstarten de mededeling 'Selecteer het besturingssysteem dat u wilt opstarten'. Dan staat er tweemaal, onder elkaar 'Microsoft Windows XP Home Edition'. Als ik de eerste selecteer wordt Windows netjes gestart. Bij de tweede keuze ontstaan er problemen. Ik begrijp dat er het een en ander van de afgebroken installatie van Windows is overgebleven op de D-schijf. Op deze schijf staat een verborgen map System Volume Information, die ik niet kan verwijderen. Met Partition Manager heb ik de D-schijf weer geformatteerd waarbij dit bestand werd ontkoppeld. Ook heb ik in Dos de D-schijf geformatteerd. Dit alles geeft geen verandering. Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen?
Groet Gabriëlle

Waarom heb je dat gedaan met de xp cd? Als je gewoon xp op c had gezet had je vanuit deze computer de schijf ook kunnen formatteren....
Die regel kan je weghalen, klik rechts op deze computer dan kies je voor eigenschappen > geavanceerd > opstart en herstel instellingen > bewerken (zie foto) wat je kan doen is een screenshot maken daarvan en even posten....want je moet daar 1 regel weghalen (niet de verkeerde)

Bijlagen

• snap004.jpg
    snap004.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 29
Beste lokoloko,
Dit staat er.

boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Ik vind dat altijd een lastige manier.
Klik op start/uitvoeren en typ msconfig
Ga naar het tablad bootini
Klik op opstartpaden controleren.
Windows corrigeert nu voor je.
Zijn er echt 2 dan moet je goed weten of het de bovenste of onderste is.

Ik heb toch maar de manier van Elisa uitgevoerd en dat was inderdaad een fluitje van een cent. De computer start weer vlekkeloos! Allebei heel hartelijk bedankt.
Groet, Gabriëlle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan