Resterende tijd wordt niet aangegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Beste Mensen,

Ik heb sinds 1 week windows xp pro op mijn laptop, deze OS is momenteel volledig up to date en spyware en virus vrij. Nou wordt normaal de resterende tijd weergegeven op je laptop, als je op je accu werkt. Dit weet ik omdat op mijn werk, we met Dell laptops werken.

Weet iemand misschien hoe dit komt, en hoe je dit verhelpt!?

Bij voorbaat Dank

Fener33

wat voor laptop heb je ?
het is afhankelijk of je een laptop hebt die een aparte power - driver heeft ... zoals bij toshiba - daar moet je even klikken en je ziet het ook

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo L 6820. Hoe kan je het zien of je aparte power drive hebt?

in het configuratischerm staat er dan iets als Power saver .. of power management ... die van windows zelf moet dat ook weergeven - ga eens naar "energiebeheer"

Ik zit in het energiebeheer schema. Voor wat moet ik kijken (zie bijlage)

Bijlagen

• energiebeheer.JPG
    energiebeheer.JPG
    28,7 KB · Weergaven: 225
Ik heb bovenstaande functi aangezet, Maar dat heeft jammer genoeg niet geholpen. Nou heb ik wel gehoord/gelezen over acpi, Advanced Configuration and Power Interface.

Zou dat het kunnen zijn

is die laptop geinstalleerd met de originele cd's van acer ? of met een losse windows CD ?

dan vrees ik dat er in dat laatste geval wat ontbreekt - stuurprogramma's - die vind je bij fujitsu op de website voor jouw specifieke model

als je bij energiebeheer een tabbladje APM hebt ... dan kan je dat aanvinken, staat dat er niet, is ACPI reeds geinstalleerd, maar ondersteunt jouw pc die optie om tijd aan te geven niet .

Laatst bewerkt:
Ik heb vanaf een windows cd geinstalleerd, en drivers van de site van fujitsu afgehaald, daarna heb ik in de bios APM op enabeld gezet, maar ik zie bij energiebeheer geen tabblad genaamd APM

Hoe ziet die tabblad eruit en hoe kan je zien of ik nog stuurprogramma's mis

Volgens mij als je de bovenste functie heb aangevinkt komt er een batterijtje rechts onderin je taakbalk. dit batterijtje zie je leeglopen en als je het aanklikt zie je specifieke informatie.
acer geeft niet de preciese tijd aan dat een batterij nog kan hebben. wel geeft hij een melding als je batterij bijna leeg is dat je nog tijd hebt om hem af te sluiten of op voeding aan te sluiten.
deze info is uit ervaring met me eigen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan