restore/partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
hey everybody,

Ik sta na veel geknoei op het punt een restore uit te voeren. Ik heb 3 partities waarop op 1 een Image van een goed werkend systeem staat.
Mijn vraag: Kan ik deze Image op de een of andere manier gebruiken om mijn blauwe scherm periode af te sluiten of moet ik echt een restore uit voeren. Herstel heeft jammer genoeg geen oplossing gebracht. Als ik de restorefunctie benut worden dan de partities ook verwijderd en hersteld?

thnx

fetsieman

een image overschrijft de partitie waar windows nu staat. (let op dat je de juiste partitie kiest bij het terugzetten)

als die image goed is ben je van je foutmeldingen af maar ook van alles wat je daarna gewijzigd hebt.

mail/favorieten/programma's enz.

een restore laat je instellingen intact maar haalt waarschijnlijk de foutmeldingen niet weg.

pe.

Hoe krijg ik de image van de ene partitie over de oude XP installatie

fetsieman

als er een image op de harddisk staat moet er een floppy bij de pc geleverd zijn.

daarmee start je op.

een .gho is een norton ghost bestand en een .pqi is een powerquest driveimage bestand.

misschien is die software wel geinstalleerd op je pc en kan je vandaar verder.

maar meestal levert een computerboer die een pc afleverd met een image een zelfstartende floppy mee die al het werk voor je doet.

let op.

een image terugzetten op een verkeerde partitie resulteerd in het verlies van data van die hele partitie.

moet morgen vroeg op dus stop ermee voor vanavond.

als je meer gegevens hebt over het type bestand (gho of pqi ) en de eventuele floppy helpt vast iemand je verder.

grtz,pe.

Thnx Pete1,

ik ga meteen aan de slag. Het is een pqi. bestand en ik heb de software. Ik heb ook de restore dikette van de leverancier en dus ook ergens op mijn C-schijf een Image staan die teruggezet kan worden.
Ik ga het voorlopig ff met die Image van mezelf proberen.

Fetsieman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan