restore vanaf restoreCD via externe CD-ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.

marks

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Ik heb een toshiba S1640 CDT labtop waarvan de CD-driver kapot is. Nu heb ik via een USB kabel een externe CD-Rom aangesloten aangesloten, maar het herstelprogramma werkt niet. Ik heb alle orginele CD-s en diskettes, maar W98 is erin verpakt en ik kan het niet vinden.

Dat je 'm niet kan vinden is vreemd, maar ala, er gebeuren wel gekkere dingen.

Ongetwijfeld staat op een van de meegeleverde CD's iets van :

"System CD" of "Recovery CD". Vaak is het in de drive stopen van de CD en de zelfstart fucntie van het menu al voldoende om (via het menu-omweggetje van de pc-leverancier) TOCH bij de Windows setup te komen.

Advies : stug volhouden met het proberen van de meegeleverde cd's.

Pasja bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat de oorginele CD-Rom speler het niet doet/CD's niet gelezen worden (hardwareprobleem) en ik dus niet bij de externe CD-speler kom vanaf de opstarthersteldiskette.

ja maar, ja maar,

je schrijft dat je Windows niet kan VINDEN. Daaruit leidde ik af dat je wel TOEGANG had tot de externe CD-drive. Ik snap 't nu even niet meer geloof ik........... :confused:

Pasja,

Ik heb via een andere computer naar W98 gezocht, maar alles op de CD is versleuteld. Had ik een W98 CD dan had ik het wel via een link met de andere PC kunnen installeren.

Bedankt voor de moeite, en mocht iemand anders nog een ID hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Je kan altijd nog een opstartdiskette gebruiken en dan naar de externe cd gaan
Joop

Als je een extere cd-drive aansluit moet je wel een driver hebben dat ze met elkaar een communiceren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite, en mocht iemand anders nog een ID hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Dat wordt een probleem tenzij je de cd-rom laat repareren.

Ik heb ook nog wel een idee, het is wel een raar idee maar ja het moet wel lukken zo volgens mij.

Probeer windowsXP te installeren met de speciale opstart diskettes, deze kan nml wel de externe drive aansturen voor de installatie.

Maar dan moet je wel Xp hebben natuurlijk, de opstart diskette's kan je hier Downloaden

Let op dat je de juiste download je heb ze voor home en pro versie.

suc6 groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan