restrict applications met een policy kan dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadiusNL

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hou kan ik programma's op een XP client blokken zo dat ze die niet kunnen laden.
dus dat ik alleen een aantal applicaties toelaat bij voorbeeld:

een groep users in een OU mogen alleen
calc.exe
en word en office applicaties openen.

ik heb dit nodig omdat ik voor school als opdracht een windows server moet in richten ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb heel wat policy's af gezocht maar kon er geen een vinden wel in het register kan ik programma's op disallow en zo zetten.

maar dit moet toch ook kunnen via een policy of een andere oplossing?
als iemand een andwoord heeft laat het weten :)

In de NL-versie: Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Systeem -> optie "Alleen toegestane Windows toepassingen uitvoeren"
In de ENG-versie: User configuration -> Administrative Templates -> System -> optie "Run only allowed Windows applications"

en dan de lijst met toegestane applicaties vullen met
calc.exe
winword.exe
excel.exe
[enzovoorts]

Hier moeten geen mapnamen bij gebruikt worden, alleen de naam + extensie van de programma's zelf.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt ik volgens kij heb ik met me neus gekeken dacht dat het alleen windows applicaties waren maar ik kan natuurlijk ook andere programma's daar toevoegen.

heel erg bedankt probleem is op gelost

In de NL-versie: Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Systeem -> optie "Alleen toegestane Windows toepassingen uitvoeren"
In de ENG-versie: User configuration -> Administrative Templates -> System -> optie "Run only allowed Windows applications"

en dan de lijst met toegestane applicaties vullen met
calc.exe
winword.exe
excel.exe
[enzovoorts]

Hier moeten geen mapnamen bij gebruikt worden, alleen de naam + extensie van de programma's zelf.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan