restwaarde TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
wie weet wat de restwaarde van een 17 maanden oud JVC breedbeeld tv zou kunnen zijn
TV is 4x geprobeerd te repareren en de winkelier wil er nu op aan dringen bij de importeur om een nieuw toestel te leveren of de restwaarde te betalen
de TV koste destijds 600.00 Euro

het is een JVC AV 28X S

grt Ronald

Als ze hem niet goed kunnen krijgen,zou ik ze lekker een nieuwe laten leveren.
Rest waarde?? Zou ik niet doen,daar lever je geld op in,niet doen.

Je hebt in Europa 2 jaar garantie, en eigenlijk op de verwachte levensduur van een apparaat, 1 jaar van de leverancier en het jaar daarop nog van de fabrikant, gewoon op je strepen blijven staan.

leuke vraag:

wil je hetzelfde toestel nieuw terug? Genoeg vertrouwen? Of komt er een vervangend type waarin je vertrouwen heb?

wat is restwaarde? ik vind dat het gekoppeld is aan de afschrijfwaarde, een tv stel ik op 5 jaar afschrijving, en dan is ie geen zak meer waard. Maar zelfs in jaar 4 raak je hem niet voor het restant (1/5e van de aankoopprijs) niet meer kwijt. Levensduur is geen optie... hetzelfde toestel kan 10 jaar worden maar is dan al 6 jaar geen drol waard. Dus laat de importeur of verkoper maar eens komen met een voorstel wat restwaarde is, inclusief 4x reparatie wat niet normaal is (ik breng een tv maar een keer weg: exit).

Ga liever voor de koop ongedaan gemaakt worden, laat ze een jaar restwaarde ( ik vind: 1/5 van E 600,- ) inhouden, en het restant in geld uitkeren. En roep vooral dat de tv 4x weg is geweest, ofwel 1x per 4 maanden. Als men beweert dat deze tv 5 jaar aan levensverwachting heeft, komt dit neer 5x3 = 15x repareren???

kortom; goed onderhandelen

math wenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan