Resulsets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warranty

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen:

Code:
                Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver").newInstance();
                Connection conn = DriverManager.getConnection(
                        "jdbc:odbc:;DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=c:/Erusmus.mdb;");
                Statement lezen = conn.createStatement();

ResultSet rs = lezen.executeQuery(
                        "SELECT * FROM Patient where Patientnr = " + nr + "");

ResultSet rd = lezen.executeQuery(
                        "SELECT * FROM Adres where Adresnr = " + nr + "");

ResultSet rf = lezen.executeQuery(
                        "SELECT * FROM Verzekering where Verzekeringnr = " + nr + "");

Ik heb meerdere resultsets. Maar volgens mij werkt het daarom niet, de error zegt ook: ResultSet is closed. Kortom, kan ik maar 1 resulset aanmaken? En als dat zo is, hoe kan ik dan data uit meerdere tabellen selecteren in die ene resulset?

Bij voorbaat dank.

Per Statement kan er maar één Resultset gopend zijn. In jouw voorbeeld wordt door het aanmaken van de Resultset rd direct de Resultset rs gesloten.
Je kunt meerdere Statements gebruiken (lezenPatient, lezenAdres), en per Statement één Resultset openen. Of je kunt eerst je bewerkingen uitvoeren met de Resultset rs voor je rd opent. Of je kunt een slim SQL-statement gebruiken om je gegevens uit meerdere tabellen in één Resultset te krijgen.

Ik denk dat ik voor de 2de ga, en anders de eerste. Ik ga er iig even mee aan de slag. Heel erg bedankt :thumb:

Ik ben toch maar voor het eerste gegaan. En het werkt. Heel erg bedankt dus. Neem me niet kwalijk als ik morgen of overmorgen met nieuwe vragen kom :) Het is een project op school.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan