• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat 0 op formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viewable

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
33
Na wat speurwerk op internet **ik wil nml niet meteen jullie lastig vallen :)** ben ik tot deze formule gekomen

=ALS.FOUT(SOM.ALS(BLAD1!C4:C2000;MAAND(BLAD1!C4:C2000)=MAAND(B2);BLAD1!F4:F2000);0)

Dit is echter deel 1 maar deze werkt al niet. De bovenstaande formule zou dus een optelsom moeten zijn van de cellen in BLAD1 die dezelfde maand hebben als de maand in cel B2

Deel 2 van mijn vraag...

Nu wil ik naast de 'maand' criterium ook een letter in BLAD1!B4:B2000 als criterium extra toevoegen

Kan iemand mij helpen?
Thanks
 
Uit de titel haal ik dat je altijd 0 krijgt op de formule. Ik zou dan ook beginnen met de =ALS.FOUT van de formule af te halen. Dan zul je ws. zien dat de formule leidt tot een fout. Misschien kun je hier iets mee.

Anders is het handig om een voorbeeldbestand bij te voegen. Dan kunnen we zien wat er precies gebeurd.
 
Probeer het zo eens.
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(Blad1!C4:C2000)=MAAND(B2))*(Blad1!F4:F2000))
 
Check zoals Peter aangeeft die som.als formule eens...
Vermijdt de functie ALS.FOUT (zelden tot nooit nodig, werkt juist fouten in de hand, zie oa jouw probleem)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan