resultaat Array in Rapport verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonio14

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2004
Berichten
8
Hallo,

Met VBA vul ik een array (30 * 5) met gegevens uit een tabel. De array bevat berekeningen op basis van een aantal voorwaarden. Hoe kan ik vanuit een rapport de gegevens in die array aanspreken?

Graag jullie expertise

Groet,

Antonio
 
Waarom zou je een array (of tussentabel) vullen?
Je kan toch in het rapport gewoon de SQL opdracht (die je nu gebruikt om de array te vullen) als basis gebruiken.
 
Het rapport maakt inderdaad gebruik van een SQL opdracht, maar die haalt gegevens uit een tabel en niet de array. Hoe spreek ik vanuit een SQL een array aan?

Misschien is de oplossing van een tussentabel beter. Met welke VBA opdracht maak ik zo'n ding?
 
Met "CREATE TABLE" kun je een tabel maken, maar mijn vraag blijft waarom zou je een array gebruiken.

Als ik het goed begrijp maak je via VBA een array die je vult met gegevens uit een tabel? En die wil je vervolgens gebruiken voor je rapport. Je kan in je rapport toch rechtstreeks de gegevens uit de tabel uitlezen? Of snap ik het nu niet meer?
 
De situatie is als volgt:

projecten worden door leden uitgevoerd. 6 van de 17 leden zijn onderdeel van een koepelorganisatie. De leden krijgen een budget toegewezen. Door ons heeft ook koepel een budget en de koepel wijst dat weer toe aan haar leden. Ik wil zowel het saldo van de koepel als van haar leden berekenen.

projectfinancieringen worden in de tabel 'contracten' bijgehouden, leden in de tabel 'leden'. In de laatste tabel is ook de koppeling tussen de koepel en haar leden te vinden. Projecten worden geregistreerd op naam van de leden van de koepel, dus niet op de koepel zelf.

In een SQL lukt het mij niet om totalen te berekenen over de afzonderlijke leden en tegelijkertijd van de koepel. Via VBA is dat gemakkelijker, zodoende
 
Oke, we gebruiken hetzelfde begrip voor verschillende dingen :). Ik bedoel met een SQL. Een sql-opdracht die je via VBA uitvoert.......en jij volgens mij een query die je in de analyzer maakt.

Het is een beetje moeilijk om zo 123 een oplossing te geven, maar ik blijf van mening dat het niet via een array hoeft :p .

Als je wilt kan je me de mdb mailen dan kan ik eens kijken.
 
Klinkt inderdaad als iets dat met SQL wel opgelost moet kunnen worden. Desnoods kun je gebruik maken van meerdere query's en tussentabellen, maar misschien is het niet eens nodig. Met UNION kun je meerdere query's aan elkaar koppelen hetgeen ook nog weleens een goede oplossing wil zijn.
 
Wat heb je aan een array als je de resultaten niet kunt oproepen in een rapport of formulier?? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan