• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resultaat geselecteerde waarde uit meervoudige selectie in nieuw werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lourain

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2018
Hallo,

Ik heb middels dit forum al de VBA code weten te bemachtigen voor het weergeven van de waarde uit een meervoudige selectie. [Zie tabblad: huidige VBA]

Bekijk bijlage VBA voor meerkeuze selectie.xlsm

Echter zou ik graag, in een nieuw tabblad, de opsomming geven van de selectie uit de keuzelijst.

Zo zou ik graag niet telkens een '1' geven aan de selectie, maar het opvolgende nummer [zie tabblad: uitkomst gewenste VBA] . Waarom wil ik dat? Omdat ik uiteindelijk in een nieuw tabblad [zie tabblad: opsomming] de selectie uit de keuzelijst onder elkaar geplaatst wil krijgen.
Als dit overigens op een andere manier makkelijker kan, hoor ik dat natuurlijk graag!

Dus wie kan mij helpen, met het - in een ander tabblad - uiteindelijk onder elkaar krijgen van de selectie gemaakt uit een keuzelijst?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub ListBox1_Change()
Sheets("opsomming").Cells(1).CurrentRegion.ClearContents
With ListBox1
 For s = 0 To .ListCount - 1
  If .Selected(s) Then Sheets("opsomming").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = .List(s)
 Next
End With
End Sub

-nu voor meerdere tabbladen

Top! Dankjewel.
Zou je me ook kunnen helpen met andere vragen over dit onderwerp?

Ik zou dit namelijk graag ook toe willen passen voor meerdere tabbladen (in totaal 6):
-fruit
-groente
-noten
-zaden
-pitten
-dranken

In het tabblad 'opsomming' moeten de selecties uit de lijsten dan onder elkaar komen [steeds max 6 selecties per tabblad; met telkens de naam van het tabblad boven de selecties in het tabblad 'opsomming'] en starten op regel 12 [ivm NAW gegevens die ik hierboven nog kwijt wil]

Alvast bedankt voor je hulp!

Maak een nieuw voorbeeldbestand.
Ik word er zo niet veel wijs uit.

Dankjewel.

Ik heb de vba ook gekopieerd en aangepast naar de andere tabbladen. Maar het loopt/telt nog niet goed op (zie bijlage). Is het mogelijk om de titel van de tabbladen steeds boven de lijst in de opsomming te plaatsen? en dan dus standaard op regel 12 (+6 velden voor 1e tabblad), regel 19 (+ 6 velden vrij voor 2e tabblad), regel 26 (+ 6 velden vrij voor 3e tabblad) etc. ?

Bijlagen

Waarom gebruik je zoveel werkbladen voor zulke simpele invoer ?

Waarom niet cellen met validatielijsten in het werkblad 'opsomming' ?
Of nog eenvoudiger: een userform ?

Uiteraard gaat de data in mijn tabellen niet echt over aardbeien en bloemkool.. ;-)

Maar als het simpeler kan, graag!
Validatielijsten vallen echter af volgens mij, omdat het gaat om meerdere selecties ipv een enkele.
Userforms ben ik niet nog bekend mee...

Met 5 cellen met eenzelfde validatielijst kun je vijf verschillende (=meerdere) selekties maken.
Wat is het verschil met vijf cellen in het werkblad 'opsomming' waar de selekties uit de listbox van een werkblad komen ?
In ieder geval dat je er geen afzonderlijke werkbladen voor nodig hebt en ook geen VBA, maar inhoudelijk is er geen verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan