• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resultaat in ander Excel werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biereco

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Beste forum leden.

Heb weer eens een vraagje aan de Excel kenners

In een Excel werkblad wordt de totale orderintake bijgehouden op datum volgorde en naam van de verkoper. Nu zou ik graag in een ander werkblad de resultaten per maand en verkoper willen totaliseren.
Zie de bijgevoegde bestanden Bekijk bijlage orderintake 2011.xlsxBekijk bijlage Overzicht orderintake 2011.xlsx

Alvast bedankt voor de tips (oplossing)

Laatst bewerkt:
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(Blad1!A1:A6)=1)*(Blad1!B1:B6="Frank")*(Blad1!C1:C6))

Waarin 1 kan vervangen worden ddor een cel waarin het maandgetal staat.
en "Frank" eveneens een verwijzing kan worden.

Cobbe

Hoi Cobbe,

De datum notitie in kolom A kan ik niet aanpassen aangezien ik geen schrijfrechten heb op het document.

Wat ik dus eigenlijk wil is dat excel kijk in kolom A naar alles wat in de januari periode op Frank is ingeboekt, en dit in een ander excel document laat zien.

hoi biereco,

hiervoor hoef je ook geen schrijfrechten te hebben in dat bestand.

je moet wel schrijfrechten hebben in het overzichtenbestand.

met deze formule gaat je dit lukken.

Code:
=SOMPRODUCT((MAAND('[orderintake 2011.xlsx]Blad1'!$A$1:$A$6)=1)*('[orderintake 2011.xlsx]Blad1'!$B$1:$B$6="Frank")*('[orderintake 2011.xlsx]Blad1'!$C$1:$C$6))

dit is ook de formule van Cobbe (maar dan aangepast met de gegevens voor het andere bestand).

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

deze formule werkt (ik heb hem getest).

@ Oeldere

Zelfs ik begrijp het nu en het werkt zoals ik wilde.

Thnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan