• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat uit 3 tabbladen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Voor de laatste fase van mijn thuisproject (hobbykwekerij), nog een laatste vraag:

In bijgaand bestand het beste te zien, maar komt hier op neer:
tab 1: bevat plantcodes van toegestane assortiment
tab 2: bevat aanbod leverancier A
tab 3: bevat aanbod leverancier B
tab 4: resultaat => als plantcode op 1 voorkomt ('toegestaan is") en ook op A OF B, dan weergeven als resultaat. Komt ie voor op A EN B dan gaat A (de prijs) voor op B.

In bijlage is het gewenste resultaat te zien, hoe kom ik daar middels een VBA? Laatst van @HSV een code op basis van "uitsluitingen" gehad die werkt lekker snel.
Deze selectie werkt net anders (en moet ik gaan gebruiken naast die eerdere oplossing van HSV).

Bedankt alvast!

Bijlagen

Je formule geeft alleen de bijbehorende prijs van de planten die in kolom A staan.
Ik wil juist kolom A als resultaat van de "zoekactie". Dus als plant A toegestaan is (vermeld staat op tabblad 1) en hij is op voorraad bij leverancier A (tabblad 2) of leverancier B (tabblad 3) dan moet de plant worden weergegeven in kolom A van tabblad 4 als resultaat.
En dan de juiste prijs erbij, waarbij de prijs op tab 2 voor gaat op die van tab 3.

Ik moet dus kolom A tab 4 als resultaat krijgen van een formule/vba/script

Laatst bewerkt:
Een optie met Power Query, een onderdeel van Excel waarmee je gemakkelijk data importeert, aan elkaar knoopt en analyseert.

Bijlagen

@AlexCEL Ben ik niet bekend mee, maar ga ik wat over lezen. Ik heb het eenvoudige voorbeeldje omgezet in het werkelijke databestand ("Voorbeeld 2"), maar dan krijg ik een foutmelding.
Kun/wil je daar de query veranderen zodat ik op tab 4 wel resultaat krijg?
Bekijk bijlage 356082

Bijlagen

Bijlagen

Ga ik zeker mee aan de gang! Het werkt inderdaad zoals ik wilde. Bedankt voor de moeite! :thumb:

@AlexCel

Zit denk ik toch nog foutje in, zie nieuwe upload, geel gemarkeerde voorbeeldcel: 1 plantcode komt 2x terug bij resultaten met onbekend €-bedrag

Bijlagen

1 plantcode staat ook 2x in de lijst HTK... je mag raden welke.
En heb de query even iets anders opgebouwd, zat nog afronding tot gehele getallen in...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan