• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Hallo iedereen,

Ik zit met een volgens mij redelijk ingewikkeld probleem. Het bestand zit in de bijlage...

In mijn sheet is het de bedoeling dat bij 'resultaat' de bestemming(en) komt te staan die in elke cel erboven voorkomt (nu bv Thailand). Maar ik heb mij hoofd er al over gebroken hoe het te doen. Eerst wou ik de cellen splitsen in kolommen om daarna aantal.als te doen zodat ik kon tellen welke er het meest voorkwam (maar moet in elke cel voorkomen), en dan met een andere formule die weer in het vakje resultaat te laten komen. Maar splitsen gaat niet omdat er een formule op die cel staat, dus dat lukt me niet. Ik heb hier echt niet genoeg kennis voor. Als iemand me zou willen helpen zou het geweldig zijn!

Vriendelijke groeten,

Gerty

Bijlagen

Code:
Sub BestemmingenTellen()
Dim rBereik As Range
Dim lRij As Long
    Worksheets(1).Range("G24:G31").ClearContents
    lRij = 24
    For Each rBereik In Range("Tabel_Landen")
        If WorksheetFunction.CountIf(Worksheets(1).Range("G8:G16"), "*" & rBereik & "*") = Range("G8:G16").Count Then
            Worksheets(1).Range("G" & lRij).Value = rBereik
            lRij = lRij + 1
        End If
    Next
End Sub

De code doet het volgende:
- Bereik G24 t/m G31 op het 1e werkblad leegmaken.
- Zoeken naar alle landen van het bereik Tabel_Landen of ze in alle rijen van het bereik G8 t/m G16 te vinden zijn.

Als dat zo is, dan worden de betreffende landen onder elkaar in het bereik G24 e.v. geplaatst.
Het betreft hier overigens niet alleen Thailand maar ook India!

Met vriendelijke groet,

Roncancio

code invoeren

Alvast heel erg bedankt! Zou je mij ook kunnen vertellen hoe ik die code ingevoerd krijg? Weet er helaas niets van!

Bedankt!

Gerty

nog een probleem...

Ik heb het zojuist getest en het werkt perfect. Het enige wat ik nu besef is dat het ook mogelijk moet zijn om links een optie niet in te vullen. Dan zou het resultaat ook nog weergegeven moeten worden van alles wat wel ingevuld is. Als ik bv geen voorkeur voor een luchtvaartmaatschappij invoer zou ik toch nog de landen moeten krijgen die aan alle andere categoriën voldoen.

Denk je dat dit ook mogelijk is?

Zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik die code er dan inzet. Het is namelijk voor mijn eindwerk maar het is een geheim project... kan je dus jammergenoeg niet het excel-bestand sturen met alle informatie, maar daar moet ik het uiteindelijk wel kunnen inzetten.

Sorry voor alle vragen, maar je helpt me echt enorm!

Hey, het is zo goed als perfect nu! Alleen geeft hij niet alle landen weer... soms maar 4 ofzo terwijl er meer landen zijn die voldoen...

Zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik die codes in een excel bestand zet?

Bedankt!

Groetjes Gerty

Hey, het is zo goed als perfect nu! Alleen geeft hij niet alle landen weer... soms maar 4 ofzo terwijl er meer landen zijn die voldoen...

Zou je mij ook kunnen uitleggen hoe ik die codes in een excel bestand zet?

Bedankt!

Groetjes Gerty

Er wordt per land gekeken of deze in alle rijen voorkomt.
Indien dat het geval is, dan wordt het land in de lijst gezet.

Je kunt de module waar de code instaat verslepen naar het andere bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan