• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat van formule een kleur geven als deze afwijkt van de standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophia491

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Mijn vraag is deze, voor een urenstaat wil ik alle waardes die afwijken van de standaard (8 uur per werkdag en 128 uur per maand) een kleur geven. Bijvoorbeeld rood als er minder dan het standaard aantal uren is gewerkt, of groen als er meer uren zijn gewerkt.
Als het makkelijker is toe te passen vind ik één kleur voor een afwijkend resultaat en tweede kleur als het resultaat wel overeenkomt met de standaard ook prima.
Bij voorbaat dank.

Hoi Sophia,

Als je wilt mag je een stoplicht maken, rood voor te weinig uren, groen voor teveel (of net andersom?) en geel voor het juiste aantal uren.

Ik ga er even van uit dat in E8 het totaal aantal gewerkte uren per dag staat en in E40 het totaal aantal gewerkte aantal uren van de maand.
Gebruik voorwaardelijke opmaak:
Blok E8:E39:
Opmaak -> Voorwaardelijke opmaak:
Voorwaarde 1: Celwaarde is .... kleiner dan .... 8
Kies opmaak
Toevoegen
Voorwaarde 2: Celwaarde is .... groter dan .... 8
Kies opmaak

Voor E40 hetzelfde maar dan met de waarde 128.

Jeroen

Beste Jeroen,

Ik heb het bestand bijgevoegd. Ik heb per persoon een tabblad en op dit tabblad worden de uren op de gewerkte dagen ingevoerd. Per dag dient er 8 uur te worden gewerkt en per maand worden er 16 dagen gewerkt (16 x 8 = 128 uur per maand).
Ik wil op het tabblad een signaal of stoplicht functie toepassen op 8 uur (op de dagen) en op het totaalblad een signaal/stoplicht voor 128 uur (bij het totaal van de maand). Zou jij mij kunnen uitleggen hoe ik dit kna realiseren, indien mogelijk?

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan