• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat van het valutasymbool

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Gegroet Excelkenners

als ik op het valutasymbool in de werkbalk klik dan verschijnt de voorstelling in de cel steeds als volgt 29,90 € (is maar een voorbeeld); het symbool verschijnt steeds achteraan.
Ik heb al via de landinstellingen en via Celeigenschappen Aangepast, geprobeerd om het euro-symbool vooraan te krijgen, doch telkens wanneer ik op het valutasymbool klik verschijnt het € symbool weer achteraan.
Hoe kan ik de instellingen van het valutasymbool wijzigen, zodat bij een klik op het valutasymbool in de werkbalk, een resultaat geeft als bvb € 29,90, wat ik uiteindelijk wil.

Met beste dank op voorhand

nIh1IlO

hmm,
ik heb zo geen idee, maar welke Excel versie heb je?

Bij de nieuwe versies is er ook een knop "Euro"
- Open Excel
- Klik in de Balk op Extra
- Dan op Invoegtoepassingen
- En dan selecteer je "Hulpprogramma's voor de euro"
en klikt daarna op ok.

- nu verschijnt er een Euro knop bovenin beeld..
(wellicht handiger om te gebruiken)

Ik werk met Windows 98 2e editie en met MsOffice 2000 waarvan Excel deel uitmaakt, Excel 2000 dus.
Ik heb gedaan wat je suggereerde (het eurosymbool op de werkbalk halen via Optie Invoegtoepassingen), doch met hetzelfde resultaat als met het valutasymbool.
Het euvel blijft zich dus manifesteren.

Ik blijf hopen op een positief resultaat.

Groetjes

nIh1IlO

Hoe heb je bij de betreffende cellen de celeigenschappen ingesteld?

Heb je je landinstellinge staan als in de bijlage. Excel hoort dat over te nemen nadat je excel hebt afgesloten en opnieuw geopend.

Ja, maar zonder scheidingssymbool (punt). Ik verkies een spatie in plaats van een punt als scheidingssymbool(officiële norm).

De celeigenschappen werden als volgt ingesteld
€ # ##0,00;-€ # ##0,00; het resultaat is nu goed
doch door een klik op ofwel het valutasymbool ofwel het euro-symbool komt het euro-teken weer achteraan te staan.
Mijn bedoeling is door een snelle klik op het werkbalksymbool (ofwel valuta ofwel euro) de juiste voorstelling te zien in de cel.

nIh1IlO

Zet de celeigenschappen eens op financieel of op valuta.

Heb ik gedaan en als ik dan het invulvakje voor symbool aanvink, dan is het in orde.
Wanneer ik echter weer op één der 2 symbolen uit de werbalk klik komt het €-teken weer achteraan.
De vraag was precies of het mogelijk was instellingen te doen voor die werkbalksymbolen zodat het euro-teken vooraan komt te staan.
Het zou toch spijtig zijn dat men een beschikbaar hulpmiddel op de werkbalk niet zou kunnen 'manipuleren' naar eigen smaak. Of is dit inderdaad zo?
In dit laatste geval buig ik nederig het hoofd.

Kies Start, Instellingen, Configuratiescherm, Landinstellingen, Valuta, Positie van het Valutasymbool.
De 3 de mogelijkheid is eerst het valutasymbool en dan het cijfer.
Werkt perfect in Win 98 Se met Excell 97

Hello Alverpos

de 'instellingen' zijn ingesteld zoals jij ze beschrijft. Toch blijft het euroteken achteraan als ik klik op ofwel de valutaknop ofwel op de euroknop op de de werkbalk.
Knoppen zijn er toch om gebruikt te worden! Maar of men ze kan doen dansen naar zijn pijpen blijft voorlopig een raadsel.
Toch bedankt voor de tip.

Groetjes

nIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan