• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat weergeven op nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
In mijn excel bestand heb ik een aantal tabbladen (Totaal overzicht, Mailing, Nieuwe klant, Bestaande klant, Speciale korting).
Nu heb ik een aantal contacten op het tabblad "totaal overzicht" met hierin een aantal vaste gegevens van het contact zoals naam, adres en dergelijke. De laatste 4 kolommen zijn Mailing, Nieuwe klant, Bestaande klant, Speciale korting) wanneer het contact bijvoorbeeld een special korting heeft zit je een "x" in de kolom speciale korting achter het contact. Wanneer een contact bijvoorbeeld een mailing heeft ontvangen kun je dit in de kolom ook aangeven met een "x". Wanneer je dit voor alle contacten doet op het totaal overzicht dan zou ik graag dat de tabbladen bijvoorbeeld jet tabblad mailing automatisch gevuld wordt met de contacten die alleen een mailing hebben ontvangen opgehaald uit het tabblad Totaal overzicht.

Nu heb ik al met verschillende functie geprobeerd maar ik kom er niet uit... Heb zelf gespeeld met if and then maar dat lukt niet... Zie voorbeeld in bijlage!Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

In een standaard module.
Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range
 With Sheets("Mailing")
  .UsedRange.Offset(1).ClearContents
 For Each cl In Sheets("Totaal overzicht").Columns(7).SpecialCells(2)
   If UCase(cl) = "X" Then
     .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6) = cl.Offset(, -6).Resize(, 6).Value
    End If
  Next cl
 End With
End Sub

Werkt perfect, ik ga er even spelen in mijn bestand waar het om gaat!

Thanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan