• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resultaten examens in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

enlil

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2020
Berichten
79
Ik zoek hulp bij het aanbieden van examenresultaen(per klas en in totaal) in een grafiek.
Ik heb alleen geen idee hoe dit aan te pakken en aan te bieden.
Iemand die ervaring hier mee heeft?

Een ander probleem waar ik mee zit, is dat ik naast de resultanten per leerling een gebied heb geplaatst voor herkansingen. Maar, ik wil niet de cel bij herkansingen met de hand gaan dichtzetten. Is er een manier om, wanneer bijv.(zie voorbeeld) in cel i6 een voldoende gehaald is(5,5 of hoger) er automaitsch in cel n5 een zwart gearceerd vlak komt te staan zodat ik weet dat dat specifieke examen geen herkansing heeft? Of zou ikd at anders moeten aanpakken?

Ik hoop dat eea duidelijk is.
Groet en dank.
 

Bijlagen

  • examenvoorbeeld.xlsx
    14 KB · Weergaven: 11
voorwaardelijke opomaak

oplossing voor je tweede probleem
 

Bijlagen

  • examenvoorbeeld (HS).xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 12
nu ook met grafiek
 

Bijlagen

  • examenvoorbeeld (HS2).xlsx
    12 KB · Weergaven: 19
Probleem 2 met de conditionel formatting. Ben daar vanmiddag mee bezig geweest voor iets anders maar heb niet aan dit gedacht. Dank.
 
mbt de grafiek, is het ook mogelijk om bijv. aan te geven, x percentages van klas A scroot voldoende en onvoldoende. Idem voor klas B en C? Dus niet per leerling?
 
Je hebt een moeilijk leesbaar voorbeeld geplaatst. Er staan geen ingevulde cijfers in. Wat er in de kolomkoppen in relatie tot de klassen staat is onduidelijk. Moeten in de kolomkoppen niet de vakken staan waar examen in gedaan moet worden? Zijn deze vakken voor elke leerling gelijk?

Je kan beter jouw data vastleggen zoals in het bestandje. Je kan dan eenvoudig elk dingetje in een grafiek presenteren.
 

Bijlagen

  • examenvoorbeeld.xlsx
    22,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
De gemiddelde heb ik namelijk nog niet uitgerekend. Als ik dat doe, dan zie ik de toegevoegde waarde van de grafiek niet. Ik zoek dus een manier om de grafiek de gemiddeldes te laten berekenen, waar heb nog niet kunnen achterhalen of dat kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan