• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eekhoorn666

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Ik ben bezig met het opzetten van een ranglijst + wedstrijdschema voor een competitie, op het werkblad staat bovenaan de ranglijst met vanaf rij 14 de wedstrijden.
Wat ik nou eigenlijk wil is het aantal gespeelde, gewonnen en verloren wedstrijden automatisch laten berekenen zodra ik een score invul.
Is het 0-0 dan mag de wedstrijd nog niet meetellen.

In Kolom C staat de naam van speler 1, in D het aantal door speler 1 gewonnen sets, in F het door speler 2 aantal gewonnen sets en in G de naam van speler 2.

Is dit te doen? Zo ja, ook met een bereik (omdat de 1e 13 rijen niet mee mogen tellen), of moet ik met meerdere bladen gaan werken.

Is dit te doen?
Vast wel, maar begin eens een representatief voorbeeldbestandje te plaatsen. Geef aan wat je hebt en, handmatig, voor een aantal rijen wat je als uitkomst verwacht. Nu is het gokken...

Ik kan me voorstellen dat het door mij vertelde inderdaad misschien wat onduidelijk is.
Zie daarom bijgevoegde Excel sheet
in kolom d moet het aantal gespeelde wedstrijden van een speler komen staan (naam in kolom C) en in E het aantal gewonnen wedstrijden, de rest is al gelukt.

Bekijk bijlage Showdown competitie 2.xlsx

Zoiets, voor respectievelijk aantal wedstrijden en aantal gewonnen wedstrijden per speler?
Code:
D3: =AANTAL.ALS($C$15:$C$50;C2)+AANTAL.ALS($G$15:$G$50;C2) 
E3: =SOMPRODUCT(($C$15:$C$50=C2)*($D$15:$D$50>$F$15:$F$50)+($G$15:$G$50=C2)*($F$15:$F$50>$D$15:$D$50))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan