• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaten van data validation dropdown overzetten naar andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fpronk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2013
Hey,

Ik heb een spreadsheet gemaakt die gebaseerd is op een flinke dosis data. Waar het op neerkomt is dat ik een lijst heb gemaakt mbv data validation die bij het aanklikken van de dropdown verschillende verkooplocaties laat zien. Per verkooplocatie worden dan een aantal artikelen zichtbaar met bijbehorende informatie. Deze heb ik gemaakt door middel van een loopkup functie mbv COUNTIF & IF/ROW/INDEX/SMALL etc. om meerdere resultaten terug te krijgen. Per verkooplocatie zijn er namelijk meerdere artikelen gekoppeld.

Nu kan ik dus een bepaalde locatie selecteren en krijg dan de artikelen te zien die hieraan gekoppeld zijn. Per locatie heb ik de omzet berekend. Deze is meteen te zien als ik een bepaalde locatie selecteer in de dropdown-cel.

Nu wil ik echter op een ander worksheet per locatie de omzet zien (onder elkaar) om deze bij elkaar op te tellen. Is het mogelijk om dit via een functie vanuit het originele worksheet te doen of moet ik 1 voor 1 via dropdown menu de omzet per locatie bekijken en deze dan handmatig overnemen in mijn nieuwe worksheet? Het moet een dynamisch bestand worden dus dit gaat erg veel tijd kosten.

Het bestand is te groot om bij te voegen, maar ik hoop dat bovenstaand duidelijk genoeg is anders zal ik eventueel via een andere manier het bestand tonen/sturen.

Bij voorbaat dank,

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan