• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resultaten van een selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpp01

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hello ,

Ik zou graag een resultaat hebben van een een selectie onder een bepaalde voorwaarde en deze naar een nieuw blad kopieren .
Bekijk bijlage test_result.xlsx

Bv: Hoeveel keer komt een bepaalde woord in" benaming" voort in "regime"1 en dit in een nieuwe werkblad laten verschijnen .

Kan iemand er weg mee ?

Dank u bij voorbaat!
JP

Ik zal het eens proberen , ik laat u iets weten.

bedankt voor de reactie !

jp

he ,

Draaitabel help mij niet veel , want ik moet dit automatiseren dat dit gebeurt door Bv: Macroknop of keuzelijst te werken !

Voorbeeld: 1) Aantal " Benaming " kolom met dezelfde beschrijving dit moet hij mij eerste geven !
2) tweede optie Aantal " benaming " in welke "regime 1 " of regime 2

dus : Als ik met een keuzelijst of macroknop zou werken nl: Hoeveel dezelfde beschrijving zijn er in kolom "benaming " van kolom "regime" 1!

Dat is wat ik zou willen bereiken !

Iemand een idee ?

grt,
jp

Waarden
Rijlabels Som van regime Aantal van regime
hotel 1 1
huis 4 2
jeans 2 1
ladder 1 1
leer 5 4
Eindtotaal 13 9

Hier de geplakte uitkomst van de draaitabel (voor de orginele zie mijn bestand in mijn vorige post)

dit geeft aan dat hotel 1 x voorkomt in de kolom benaming.

dit geeft aan dat leer 4 x voorkomt in de kolom benaming.

En dat is precies wat je nu als vraag stelt.

Of ik begrijp je vraag niet goed, en in dat geval zul je de vraag moeten verduidelijken.

Het zou daarbij helpen als je de gewenste uitkomst in je bestandje bijvoegd.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Misschien dat je op zoek bent naar de formule subtotaal (zie bijlage).

In dit geval worden alleen de waarden geteld die aan de selectie in kolom A voldoen.

Bijlagen

he,
zie er niet slecht uit ,ik zal eens proberen welke resultaten dit geeft !

bedankt voor u snelle reactie !

grt,

JP

@jpp01

Tip
Het is altijd handig om in de reactie aan te geven op wie en op welk antwoord je reageert.

In dit geval ben ik de enige die gereageert heeft, dus dat is in dit geval wel duidelijk.

Wat ziet er niet slecht uit:
1) de draaitabel
2) subtotaal

He Oeldere,

Sorry , maar zowel de draaitabel als de subtotaal is niet slecht , maar het is niet wat ik zoek !
Misschien ligt het aan mijn vraag die waarschijnlijk niet duidelijk genoeg is ?

Ik zoek iets die dagelijks moet geconsulteerd worden en dit liefst met keuzelijst !
Het zijn verschillende mensen die daar gebruik van maken , dus moet het simpel zijn van verwerking .

Allesins bedankt voor je TIP .

grt,

JP

OK, dat kan.

Dan graag een even voorbeeld van het gewenste resultaat in je excelbestand.

Zie de bijlage.

in de goudkleurige cel de oplosisng met de somproduct formule.

onder de tabel de oplossing met een draaitabel.

Bijlagen

he,

Dit is bijna wat ik wil , bedankt voor de snelle reactie !
Maar in plaats van één bepaalde voorwaarde te voldoen in u voorbeeld "Leer" , kan ik de kolom doorzoeken naar de meeste waarde ?
BV: Kolom " benaming " doorzoeken en het aantal geven van de meeste gelijke waarde weergeven .

grt,

Jp

He,

Bedankt ! ik zal dit uitwerken
Zit er heel goed uit , nog eens bedankt

jp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan