resultaten via een query met criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgeens

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Berichten
7
Hallo,
Nogmaals een probleempje. Ik ben een ware beginner in access en ik denk dat ik ineens een beetje teveel hooi op mijn vork wil nemen. Maar ja, dit is een goede leerschool.

Ik zit een query te maken om achter een buttom te zetten om bepaalde zaken op te zoeken.
Hierbij zit ik te knoeien met criteria. Ik wil op een form in twee listboxen iets aanklikken en dan via een buttom "show results" zeggen zodat er een andere form opengaat waar ik de desbetreffende antwoorden terug vind. Met de criteria die ik reeds geprobeerd heb krijg ik ofwel niets te zien ofwel krijg ik alles wat er in mijn tabel zit te zien (551 stuks terwijl ik maar 1 ding mag krijgen als resultaat). Weten jullie welke criteria ik moet ingeven om echt 1 ding te kunnen krijgen maar toch ook de mogelijkheid om alles te zien

Alvast bedankt voor de hulp!!!!!
 
een recordset kent de property filter.

als je die vult met bijvoorbeeld

rs.filter = "KlantNr = 1000"

Krijg je alleen klantnummer 1000 te zien met behoud van je recordset.

Weest gegroet,
Guus
 
vraagje voor Guus

vraagje voor Guus,
Ik ben echt wel een beginneling en snap nog niet zeer goed de werking van access.
Kan je mij uw antwoord nog iets meer verduidelijken want het is een beetje chinees voor mij. Ik heb hierbij twee documenten gevoegd met printscreens van mijn werk. Doc1 is de form waar ik in country en in tradename elks 1 ding wil aanklikken en dan onderaan op show results wil klikken zodat er een volgende form opengaat met het resultaat.
Doc2 is de query waar ik bij TR_Tradenames en bij CT_Packmatname een criteria wil invoegen om het resultaat te krijgen bij show results.
Hopelijk is mijne uitleg duidelijk
Alvast bedankt
Sgeens
 
Je tweede formulier is als het goed is gebaseerd op een query.

In de criteria van deze query kun je via de wizard (rechts klikken en kiezen voor "build") kun je een veld op je formulier kiezen.

Als je de query dan draait wordt de waarde die je hebt gekozen in het formulier gebruikt. Vereiste is wel dat het formulier waar de waarde op staat open is.


Grtz,
 
Ik schiet geloof ik een beetje door. Sorry.:rolleyes:

Ik ging ervan uit dat je unbound forms gebruikte. Een unbound form is een form die getoond wordt zonder dat daar een tabel of query aan gekoppeld is. Je maakt dan gebruik van een recordset en je vult de velden aan de hand van die recordset. Is meer werk maar je kan er wel veel meer mee.
Als je daar hulp bij nodig hebt hoor ik het wel.

Ik geloof dat Mark meer de kant opgaat die jij bedoelt.

Weest gegroet,
Guus:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan