Retail licentie vervangen door OEM licentie zonder clean install. Mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Ik heb een pc met daarop een legale versie van Windows 7 Ultimate. Jaren geleden heb ik daarvoor een DVD met deze versie van Windows aangeschaft. Deze DVD (en product code) heb ik dit weekend op een nieuw aangeschafte laptop (die zonder OS kwam) geïnstalleerd. Maar nu krijg ik de melding dat de verificatiecode niet juist is. Dat kan dus kloppen want hij is al op een andere pc van mij geïnstalleerd. Ik was echter in de veronderstelling dat de licentie voor 3 pc's was, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Ik wil graag een volledig legal en geverifieerde versie van W& hebben. Nu heb ik op internet een licentie code van W7 Ultimate gevonden die ik kan kopen, maar het betreft een OEM versie. Ik wil voorkomen dat ik mijn pc helemaal opnieuw moet installeren. Dus mijn vraag is of ik mijn retail licentie met een paar kleine simpele handelingen kan vervangen door die OEM licentie (product code) die ik dan koop, zonder dat ik hoef over te gaan tot een volledige schone installatie van W7.

En zou dit ook nog consequenties kunnen hebben voor de upgrade volgende maand naar W10?
 
Je moet de retail versie verwijderen om de OEM versie te kunnen gebruiken. Dit heeft met de geïnstalleerde onderdelen en de beveiliging van windows etc te maken.

Ik dacht dat je iedereen een upgrade krijgt naar W10 maar ik weet dit niet zeker
 
Een OEM licentie is onmogelijk dat je die kan kopen. Vermoed dat je dan op een malafide site terecht bent gekomen. OEM licenties wordt alleen gegeven aan fabrikanten.
Een OEM instal is een uitgeklede windows en toegespitst op het toestel waarop deze geinstalleerd is.
 
Een leverancier van Windows vertelde mij dat je bij de productactivatie gewoon moet aangeven dat Windows op maar één pc is geïnstalleerd en dat de verificatie dan zou werken. Hij had gelijk. Scheelt mij weer het aanschaffen van een extra versie van Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan