Retail, Oem, Systembuilders wat is het verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

the squaler

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hoi,

Ik heb een vraag wat betreft het besturingssysteem en office.
Deze worden in oem, retail en systembuilders uitvoeringen geleverd maar door bomen zie ik het bos niet meer en snap er niks meer van. :confused:

Wat is nou het verschil tussen oem , retail en systembuilders uitvoeringen want systembuilders uitvoeringen zijn ook nog eens heel erg goedkoop. :)

BVD

THE SQUALER :thumb:

Een korte, maar duidelijk uitleg hier. Als je er nog meer over wilt lezen: hier.

Laatst bewerkt:
oke oem en retail en bulk weet genoeg

maar hoe zit het met systembuilder uitvoering.
Want ik zoek een versie die je zo vaak kan activeren als je wilt. en systembuider is goedkoper

Elke legale Windows kan je een oneindig aantal keren activeren, als het op dezelfde PC wordt geinstalleerd. Systembuilders zijn de snelle jongens die ook wel bekend staan als dozenschuivers en die dan weer hier in een straat, dan weer daar op een hoek verschijnen en weer verdwijnen. Lees dit eens.

Systembuilders zijn de snelle jongens die ook wel bekend staan als dozenschuivers en die dan weer hier in een straat, dan weer daar op een hoek verschijnen en weer verdwijnen.

Ik denk toch dat je hier een vergissingkje maakt.
Systembuilders zijn ook Dell, HP, Acer en al die andere bekende merken, dat zijn toch nauwelijks 'snelle jongens die op een straathoek verschijnen' te noemen.
Microsoft zelf heeft het dan ook over een 'OEM systembuilder licentie'
http://oem.microsoft.com/downloads/Public/sblicense/Dutch_SB_License.pdf

In het artikeltje is sprake van 11% van de systembuilders die illegale Windows-kopieen in hun PC plaatsen. Laten we dan zeggen, de kleine, scharrelende systembuilders.

Edit: Als je als particulier een OEM-versie hebt, niet samen met een PC gekocht, is dat volgens mij niet legaal.

Laatst bewerkt:
Edit: Als je als particulier een OEM-versie hebt, niet samen met een PC gekocht, is dat volgens mij niet legaal.

Herstel: Zelf heb ik niet de middelen om aan te schaffen!!

Maar kreeg vandaaag kado.van de kinderen.
Vista (oem)Ultimate.NL. welke samen met een HD was aangeschaft.

Edit: Wat nu wil zeggen dat ik nu ook systeem bouwer ben.Staat ook duidelijk op de Handleiding die er bij zit.

Zou ik dan toch nog op het rechte pad komme

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan