• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Return value if header date/value falls in range

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavidvanR

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2017
Berichten
13
Dag allemaal,

Ik heb de volgende 5 kollommen (en een erg groot databestand)

A) Respondent_ID * B)*Start_year * C) End_year * * D) Value to return * * E) 1980 *
xxx * * * * * * * | * * * 2015 * * *| * * 2016 * * * * *| * *engineer * * *|* * * * * N/A
xxx * * * * * * * |* ** *1980 * * *| * * 1981 * * * * *| * * doctor * * * *| * * * *Doctor

Ik zou graag op voorwaarde dat Header kolom 'E' tussen de waardes B en C valt, waarde D in kolom E krijgen.

Ik verschillende manieren al geprobeerd maar kom er helaas niet uit...

Als iemand mij kan helpen, bij voorbaat dank!!

DavidBekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Als je al eens begon met ons het werk te besparen om dit alles uit te moeten typen
en alvast een bestandje te posten, met daarin aangegeven wat je wil bereiken.
 
Staan al die *tjes in het bestand? Zoek eens op ALS() in combinatie met EN() En anders even een voorbeeldbestand plaatsen.
 
Dank jullie voor de snelle antwoorden! Ik kwam er niet helemaal uit met het toevoegen van het bestand :eek:.. Vandaar dat ik dit zo amateuristisch in elkaar heb getypt. Volgens mij is het nu wel gelukt.

Nogmaals bedankt!
 
Lijkt mij niet het juiste bestand.

In J2 en dan naar rechts en beneden kopiëren
Code:
=ALS(EN(B2<=J$1;C2>=J$1);"ok";"nok")
 
Het klopt dat het niet precies het bestand is. Het probleem dat ik heb geschetst is iets simpeler opgeschreven. Maar als het trucje een keer lukt kan ik het voor de andere kolommen ook doen.

Voor het databestand geldt het volgende:

Als (Header Value J1 "1980">=B2, "1980"<= C2, dan wil ik graag waarde "2" (te vinden in D2) gekopieerd krijgen in J2.
 
Dank je VenA. Het werkt. Enige vreemde is dat een wanneer startyear in de B kolom 1960 is, de formule ook de waarde van D returned in J??? Enig idee waarom dit kan zijn?
 
Hij is niet consistent. Hij werkt prima als starting year 1981 is. Dan krijg ik namelijk FALSE. Jaar 1980 doet het ook zoals het hoort. Maar hij returned ook alles als terwijl er aan de eerste voorwaarde start jaar groter dan 1980 niet wordt voldaan... D2<1980.

ID START_Y END_Y D E F Returned From_D Returned from_E
8002745 1979 1996 2 23 231 2 23
8006014 1979 1988 9 99 999 9 99
 
Volgens mij heb je het toch goed! Vergeet het laatste bericht maar!! En heel erg bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan