Reunion.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cairdi

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hallo,

Ik hoop dat ik in de juiste rubriek ben met m'n vraag.
Ik krijg sinds een week emailtjes van een collega met een uitnodiging van Reunion.com.
De desbetreffende collega zweert dat zij die mailtjes niet vestuurd, zijzelf heeft wel ook van iemand zo'n mailtje gehad en toen op Yes geklikt en omdat zij dacht dat het echt van diegene kwam die als afzender vermeld stond ook het een en ander ingevuld. Maar daarna wordt iedereen die in haar adresboek staat ook bestookt met die mailtjes
Ik zelf heb even een printscreen gemaakt en daarna de mails verder verwijderd en nergens op geklikt.
Heeft een van jullie hier iets over gehoord, ik kan op internet er niets over vinden.
Ik doe er even een printscreen bij van de desbetreffende mail.

Met vriendelijke groet
Carolien.

Bijlagen

• ScreenShot015.jpg
    ScreenShot015.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 31
Ik heb zelf ook vrij veel van dat soort mailtjes, maar ik wijs ze meestal direct door naar de spambox (gmail), waarna dat met mailtjes van de zelfde afzender ook doorgestuurd worden.

Je moet je niks van die mailtjes aantrekken, de verzenders proberen zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.

Nee haar pc is volgens allerlei virusscanners niet geinfecteerd, maar heb inmiddels wel gezien in de bron van de mailtjes dat niet haar emailadres wordt gebruikt maar alleen haar naam. Inmiddels krijgt ook niemand meer mails van Reunion.com uit haar naam, dus waarschijnlijk als men de mails meteen verwijdert en niet op reageert dan houdt het vanzelf op. Maar het blijft gek dat haar pc niet geinfecteerd is men toch aan alle emailadressen uit haar adresboek kon komen.
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

mvg Carolien.

E-mail adressen worden ook verzameld via die "leuke" doorstuur mailtjes.
Iemand ontvangt iets grappigs en stuurt dat door naar alle contacten in het adresboek. Daarbij wordt eigenlijk nooit gebruik gemaakt van BCC.

Ook via een zgn. Hoax worden vaak veel e-mail adressen rondgestuurd zonder dat de mensen daar erg in hebben. Een Hoax is een e-mail waarin meestal wordt gewaarschuwd voor een eng nieuw virus en het verzoek om dit door te sturen naar alle bekenden.
In 99,9% van de gevallen gaat het dan om iets dat niet waar is. Maar omdat de ontvanger dat niet (zeker) weet zien de meeste mensen er ook geen kwaad in om het bericht toch maar door te sturen naar alle bekenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan