Rewrite met .htaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo,

Ik wil graag subdomeinen die niet goed zijn (403/404) automatisch doorlinken naar mijn homepage. Zodat bezoekers die een error page zien (deze pagina bestaat niet) worden doorgelink naar mijn homepage.

Ik heb het al in mijn admin paneel geprobeert d.m.v. een " * " . Maar dat werkt niet.

Deze code heb ik nu

Code:
ServerAlias *.domein.com
 RewriteEngine on
 RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.* [NC]
 RewriteCond %{HTTP_HOST} !^proxy.* [NC]
 RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^\.]+)\.domein\.com
 RewriteCond /domains/tombalfoort.com/public_html/%1 -d
 RewriteRule ^(.*) /%1/$1 [L]

Alleen werkt hij niet.

Als admin paneel gebruik ik DirectAdmin en heb alleen maar de user level.

Groetjes Tom :D

Laatst bewerkt:
Is het niet makkelijker (htaccess != ben ik goed in) om gewoon een errorDocument regel in te voegen?
Code:
errorDocument 404 error404.html
(voorbeeld)

Die heb ik al geprobeerd.

Alleen werkt dat niet als ik een subdomein invul die niet bestaat. Dan krijg ik gewoon de browser error dat de pagina niet bestaat.

Daarop werkt de 404 niet op.

Stel ik heb mijndomein.nl
Ik stel in op DNS dat www.mijndomein.nl gaat naar het ip-adres van mijn website.
Iemand vult in zijn browser www.bestaatniet.mijndomein.nl in.
Het subdomein bestaatniet.mijndomein.nl bestaat niet in DNS (want ik heb er niets voor aangemaakt).
De gebruiker komt in dat geval niet eens bij je website aan, want het gaat al mis met het omzetten van www.bestaatniet.mijndomein.nl in DNS naar een ip-adres!

Enige constructie die kan werken is dat je DNS-provider een 'catch-all' constructie zou kunnen hebben waarbij alles wat niet in DNS gedekt is m.b.t. het (hoofd-)domein worden omgeleid naar een ip-adres (of een naam, zoals www.mijndomein.nl in bovenstaand voorbeeld).
Kijk na of zoiets in jouw DNS-instellingenpagina is aan te geven. Indien niet, dan zou je alle varianten subdomeinen in DNS moeten indragen, maar dat is ondoenlijk.

Tijs.

Bedankt voor u duidelijke uitleg ik ga meteen kijken of ik dit kan vinden in direct admin.

Groetjes Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan