RH8 en Telnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EbOoZ

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2003
Berichten
14
Hoi leute,

Ik heb een servertje draaien met RedHat 8.0 en ik zou graag de mogelijk hebben om via Telnet e.e.a. te besturen.

Nu heb ik het probleem dat als ik naar m'n server connect (poort 23) dat ie het niet doet.
Er draait ook een IRC Bot op (Eggdrop) en daar kan ik wel bij komen (poort 3333).

Ik heb eerlijk gezegd niets wat met telnet te maken heeft geïnstalleerd, maar ik weet ook niet waar ik dat kan vinden :eek:

Kan iemand me uitleggen waar ik dat kan vinden en wat ik eventueel nog moet instellen???
Ik heb trouwens ook KDE er op draaien, dus of het nou in de GUI is of in console... maakt niets uit :)
 
Ik heb een servertje draaien met RedHat 8.0 en ik zou graag de mogelijk hebben om via Telnet e.e.a. te besturen.
Hiervoor is het veiligere protocol SSH eigenlijk gemaakt...
Telnet is plain text, ssh is iets meer dan dat...

(als je niet met putty en ssh kan inloggen dien je nog even openssh te installen)

maar aangezien je het nu toch vraagt...

Telnet zit niet langer standaard in redhat omdat het te onveilig is, ik geloof dat je op freshmeat.net er nog wel een module voor kan vinden, maar dit weet ik niet zeker...
 
Geplaatst door EbOoZ
Oooow dat install ik dat openshh wel.

Tnx! :thumb:

Even zien, als het goed is staat het al op je redhat cd's (ergens) in de RPMS map, alleen vraag me niet welke cd.

De laatste versie van de sourcecode : ftp://ftp.calyx.nl/pub/OpenBSD/OpenSSH/portable/openssh-3.6.1p2.tar.gz

De laatste versie van de RPM :
ftp://ftp.nl.uu.net/pub/OpenBSD/OpenSSH/portable/rpm/

rpm's install je met :
rpm -Uhv [filename]

de sourcecode :
tar zxpf [filename]
cd [dir waarheen het geextract is]
./configure --prefix=/usr
make
make install
(dit werkt in de meeste gevallen wel, al is het wel zo dat je de prefix niet altijd in /usr moet gooien)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan