RIAD server

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbertvs

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Waar ik werk hebben we momenteel het probleem dat de harddisks vol zitten van de server.
We draaien momenteel 2 SAS HD's in RIAD 1 (146GB).
Omdat deze vol zitten willen we 2 nieuwe SATA 10.000 RPM schijven in RAID 1 zetten.
Is het mogelijk dat ik deze 2 nieuwe schijfven in RIAD zet en dan door middel van een image alle bestanden incl. Windows terug kopieer?
Gaat dit zo werken, en waar moet ik aan denken of is dit niet mogelijk?

Wanneer dit niet kan heeft iemand een ander idee, hoe dit het besten uitgevoerd kan worden?

In principe wel, maar e.e.a. hangt helemaal af van van welke server je hebt en wat met name de backplane aankan.

Als je geluk hebt kun je het ook eenvoudiger uitvoeren.
-De 2e schijf vervangen door een grotere
-De mirror set ruim de tijd geven voor een rebuild
-De 1e schijf vervangen door een grotere
-Weer de mirror set opnieuw laten opbouwen
-De storage online uitbreiden

Zorg voordat je ook maar iets doet dat je een goede backup van je data hebt. En nummer je disks.

@RogerS

Ik dacht dat je RIAD alleen kunt gebruiken met 2 identieke schijven.
Er word een volledige image met Backup Exec van Symantec.

Maar ik ga kijken of dit werkt thanks!

RAID vereist niet altijd 2 identieke schijven. Het wordt wel meestal zo ingezet omdat bijv. je RAID 1 set nooit groter kan worden dan de kleinste schijf. De extra ruimte op een 2e schijf gaat dan gewoonweg verloren en dat is gezien de prijzen van SAS schijven een beetje zonde. Echter in dit soort situaties kun je deze eigenschap juist goed gebruiken.

Backup Exec maakt geen image voor zover ik weet.

Of en hoe het kan hangt helemaal af van de gebruikte server/raid controller zoals RogerS al aangaf.
Wat voor server praten we over?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan