"Richt Text" naar Access te zetten via een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilles01

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hoi, Heb je het wel voor elkaar gekregen om "Richt Text" naar Access te zetten via een formulier?
Kleuren hoeven voor mijn niet.
Alleen de ENTERS en Vetgedrukt enzo.

Ik zoek hier al heel lang naar maar kan geen goede oplossing vinden.

De opmaakcode in je Access memoveld is HTML code, de code in je word document niet (denk ik). Je zal dus moeten zorgen dat je word HTML uit poept. Het is overigens wel een redelijk beperkte opmaak die je memoveld kwijt kan.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel eigenlijk hoe ik het voor elkaar moet krijgen om als ik een normaal textveld in een formulier heb staan en daar een witregel gebruik op een ENTER hoe dit dat ook in Access opgenomen moet worden zonder dat ik in het tekstveld met <BR> en <P> etc moet gaan werken.

En formulier als waar ik nu in type en dat naar access gezet zou worden in een memoveld zou helemaal ideaal zijn.

Ik wil het gebruiken voor de backoffice van een site waar nieuwsberichten getypt kunnen worden maar ik wil niet tijdens het typen HTMLcode moeten invoeren.

Alvast bedankt voor de hulp iig.

Als ik je vraag goed begrijp wil je het volgende:
een formulier waarin je gewoon kan typen met opmaak waarna de gegevens met opmaak in een memoveld worden opgeslagen, in dit memoveld komt de HTML code tevoorschijn?

Dit kan, ik heb daar bij toeval een trucje voor gevonden :) :
  • Maak in je tabel een memoveld en geef bij de eigenschappen aan dat dit veld met opmaak is.
  • Maak vervolgens een formulier aan gebaseerd op deze tabel en plaats hierin het memoveld.
  • Sla de boel op.
  • Ga vervolgens weer naar je Access tabel en verander de eigenschappen naar zonder opmaak.
  • Als je nu in je formulier gaat werken en creert opmaak (dik dun, enters enz enz) dan slaat Access de HTML code op in je memoveld.

uhmm... hoef ik deze truc maar 1 keer toe te passen en klopt het vervolgens altijd?

Ik wil namelijk gewoon een tekstveld maar mensen nieuwsberichten kunnen plaatsen en die opgeslagen worden in access. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat ik na elk nieuwsgericht de access DB moet gaan aanpassen.

Ik gebruik deze truc binnen 2 access databases (front en back) en je hoeft dit inderdaad maar 1 maal te doen. Werkt prima.

dit werkt dus wel in Office 2007 maar niet in 2003.... en laat mij nou net 2003 hebben :(

Had wel een stukje ASP gevonden dat de ENTERS verwerkt.
Nu nog iets vinden voor de cursief vet en onderstreepte tekst ;)

Ow ja, hier het stukje script:

strnieuws_tekst = replace(strnieuws_tekst,vbcrlf,"<br>")

Dat klopt, memovelden met opmaak is in office 2007 geïntroduceerd. Sorry ik was er vanuit gegaan dat je dat had.

@Nilles01 zou je de volgende keer zo vriendelijk willen zijn om even te kijken in wat voor topic je reageert. Deze topic is van 2007, redelijk gedateerd dus. Ik zal deze vraag een eigen plaats geven.

Dat werkt ook prima, je kan ook gebruik maken van de bijbehorende nummers
Overzicht van karakters en bijbehorende nummers

je krijgt dan de code:
Code:
strnieuws_tekst = replace(strnieuws_tekst,chr(39),chr(34))

Dit kan je misschien nog wel van pas komen.

@ Huijb,

Ik had het topic via Google gevonden.
Ik ben niet zeer actief of dit forum, ik ga er vanuit dat het topic door te reageren weer bovenaan komt te staan en dus actief wordt.
Of andere fora wordt juist geroepen "Gebruik de zoekfunctie!"

Maar heb in dit topic al goede hulp gekregen en volgens mij staat het ook bovenaan in de topiclijst om het actief te houden.

Dus ik heb geen idee waarom het ergens anders zou moeten of dat ik er een ander topic over moet aanmaken als er al iets over besproken is.

@ Huijb,"Gebruik de zoekfunctie!"
Inderdaad dat zeggen wij ook, met de bedoeling om te kijken of daar je antwoord tussen zit. En dat is ook de insteek van die "andere" forums die jij opnoemt.

@ Huijb,

Maar heb in dit topic al goede hulp gekregen en volgens mij staat het ook bovenaan in de topiclijst om het actief te houden.

Dus ik heb geen idee waarom het ergens anders zou moeten of dat ik er een ander topic over moet aanmaken als er al iets over besproken is.
Hier kan ik alleen maar op antwoorden, lees de huisregels waarmee je accoord bent gegaan tijdens registratie. Dat zal een hoop duidelijk maken, wat wel en niet gewenst is. Huisregels kan je hier vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan