Effe een vraagje , twijfel aan mezelf.
Heb nu een heel weekend gelezen over textbox en rixhtextbox.
Mijn bedoeling is een .txt file open te doen en indien nodig tekst toe te voegen en teug op te slaan.
Ik heb al zoveel info op het internet gevonden dat ik er niet meer aan uit geraak.
Welke is nu de goede ? Moet ik deze methode gebruiken ?
Of mag het heel eenvoudig dit zijn ?
Of is het een combinatie van deze 2 ?
De bedoeling is dus dat door op een Button te klikken er een .txt file wordt geladen in de richtextbox . Na eventueel toevoegen van text moet de file terug opgeslagen worden.
Het opslagen van de file dat is zorg voor later , eerst probeer ik een mooie manier te vinden om de file te openen en aan te passen.
Heb nu een heel weekend gelezen over textbox en rixhtextbox.
Mijn bedoeling is een .txt file open te doen en indien nodig tekst toe te voegen en teug op te slaan.
Ik heb al zoveel info op het internet gevonden dat ik er niet meer aan uit geraak.
Welke is nu de goede ? Moet ik deze methode gebruiken ?
Code:
Dim fs As System.IO.FileStream = New System.IO.FileStream(path, IO.FileMode.Open, IO.FileAccess.Read, IO.FileShare.None)
Dim s As System.IO.StreamReader = New System.IO.StreamReader(fs)
Of mag het heel eenvoudig dit zijn ?
Code:
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
RichTextBox1.LoadFile("C:\test\67411.txt")
End Sub
Of is het een combinatie van deze 2 ?
De bedoeling is dus dat door op een Button te klikken er een .txt file wordt geladen in de richtextbox . Na eventueel toevoegen van text moet de file terug opgeslagen worden.
Het opslagen van de file dat is zorg voor later , eerst probeer ik een mooie manier te vinden om de file te openen en aan te passen.