RichTextFormat op rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkwim

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Wie-o-wie helpt mij met het volgende?

Ik heb een tabel met daarin een veld van het type OLE-object. En daarin zit tekst in RichtTextFormat (RTF).

Nu heb ik een formulier waarop ik die RTF toon en dat gaat prima. En kan het ook bewerken enzo, allemaal goed.

Maar nu wil ik hetzelfde veld op een rapport tonen. En dat lukt me niet. Als ik het probeer dmv een tekstveld met de juiste recordbron, dan krijg ik de 'code' van RTF als platte tekst: dat wil ik natuurlijk niet.

Hoe krijg ik het wel voor elkaar?

Ik denk dat je dan de control die je hebt gebruikt op je formulier ook op je rapport moet gebruiken. Een plat tekstveld snapt de RTF code idd niet.

Grtz,

Ik heb de control uit het formulier overgenomen op het rapport. Maar ik krijg er geen gegevens in, ondanks dat ik de juiste recordbron heb ingesteld.

De overige velden, afkomstig uit dezelfde query, worden wel gewoon goed getoond.

Zou het kunnen dat het control op het formulier niet gebruikt kan worden in een rapport? Of zeg ik nu iets doms?:confused:

Ik heb het hier ook even geprobeerd en kom tot hetzelfde resultaat. Wellicht iemand anders?

Grtz,

OK, ben alweer een stuk(je) verder.

Heb een ActiveX-control gedownload van www.lebans.com/richtext.htm. Geinstalleerd en beetje aan het stoeien en het ging redelijk.

Op dit moment wordt in het rapport de RTF getoond maar in een vaste kadergrootte. Dus bij teveel RTF zie je maar een gedeelte. En als ik het kader heel erg groot maak, dan is dat ook niet mooi.

Wat ik dus wil is dat control wordt 'opgesplitst' in paginagrote delen, afhankelijk van de grootte van de inhoud.

Misschien is er iemand die mee wil denken? De mogelijkheid om RTF in je report op te nemen bestaat in ieder geval wel! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan