• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij 1 laten meezien met scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rswarts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Hallo,

Ik heb in rij 1 allemaal kopjes neergezet. Bijv. Naam; adres; bedrijf. Stel dat ik scroll naar rij 256 dan zie ik de kopjes niet meer. Zou het ook zo kunnen dat deze mee scrollen?

Vriendelijke groet,
Rogier Swarts

ja, dat heet "titels blokkeren" ga staan in de cel onder de rij en/of de cel rechts van de kolom die je zichtbaar wilt houden, en kies uit het menu "venster" de optie "titels blokkeren"

Harstikke fijn!!!! Het werkt alleen moet ik nog wel even verder pluizen want ik wil dat alleen de bovenste rij in beeld blijft nu doet hij tot rij nummer 16.

Weet je misschien hoe dit moet?

THANKS!!!

GEVONDEN!!!

Ik moest op de 2e rij gaan staan en dan blokkeren!!!!

Bedankt voor het antwoord!!!! Weer wat geleerd vandaag!

hallo,

bij mij lukt dat allemaal wel met de boveste rij, maar ik wil ook graag de 2 linkse kollomen in beeld houden!
en dat lukt me niet, is daar ook zo'n simpele handeling voor?

Even het eerste antwoord lezen:
In de cel rechts gaan staan van de kolommen die je in beeld wilt laten...
En dan wederom titels blokkeren...

Wil je bijvoorbeeld de bovenste twee rijen laten staan en de twee linker kolommen, ga dan naar cel C3 en kies voor titels blokkeren...

En dan scrollen maar....

:thumb:

Laatst bewerkt:
Je kunt in excel overigens ook binnen een spreadsheet met twee vensters werken.
Mik daarvoor rechtsboven net boven het driehoekje omhoog. Je cursor zou dan dienen te veranderen.

Je kunt met 4 vensters werken.
dubbelklik direct naast de schuifbalk als de cursor veranderd in een = met 2 pijltjes
Dan heb je 2 vensters - rechts boven kun je ook boven de schuifbalk klikken dan heb je 4 vensters
De scheidingslijn kun je slepen over de cellen
Dubbelklik erop is weer weghalen.
mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan