• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij automatisch kopiëren naar tabblad als namen overeen komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSpoony

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2020
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met het maken van een urenregistratie waarbij medewerkers bij moeten houden hoelang ze bezig zijn met tekenwerk voor een bepaalde klant.
Omdat ik de klanten ook graag een overzicht van de verbruikte uren wil geven maak ik voor iedereen een apart tabblad aan.

In het tabblad "Urenregistratie" moeten de werknemers de gegevens invullen.
Nu wilde ik graag dat zodra de naam van de klant wordt ingevuld (in kolom E) de gehele rij wordt gekopieerd naar het tabblad met het overeenkomende naam.
Ik heb al aardig wat zelfde soort vragen bekeken en een hoop macro's geprobeerd maar mijn kennis is helaas niet genoeg om de code aan te passen aan mijn eigen werkblad.

Excuses als ik met deze vraag in herhaling val met eerder gestelde vragen.

Groetjes en alvast bedankt!!

Rob

Bijlagen

Helpt zoiets je verder?
uren kan je ingeven vb 825 wordt automatisch 8:25
De gegevens worden weggeschreven naar Urenregistratie en het tabblad van de klant.
Als je een nieuw klanten tabblad aanmaakt kan je de klant automatisch kiezen in de userform.
Voeg je een werknemer toe in het tabblad lijsten kan je die automatisch kiezen in de userform.
Alle velden zijn verplicht in te vullen.

Bijlagen

Probeer dit eens.
In de kolom A in het eerste blad heb allemaal 1 'tjes ingevuld. Wit, dus onzichtbaar...
Met een beetje zoeken kun je daar wel een andere oplossing voor vinden. Heb je nog wat te doen...

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reacties!
Het voorbeeld van gast0660 was eigenlijk precies wat ik voor ogen had! (mvdvlist wel bedankt voor jou voorbeeld!)

wel heb ik nog 1 vraagje (misschien is dit niet mogelijk)
als ik op "Uren ingeven" klik opent er een mooi menu waar ik alles in kan geven, maar als ik hier een nieuwe klantnaam invoer krijg ik een foutmelding.
als ik een nieuwe tabblad aanmaak met deze neem werkt het wel. is het dan ook mogelijk zodra ik in het invoer menu een nieuwe klant invoer dat er automatisch een tabblad aangemaakt wordt met deze klant?

als dit niet kan geeft het niet want hier ben ik al super mee geholpen!

Alvast bedankt!

Groeten,
Rob

U vraagt wij draaien.
Als je het invulveld Naam klant verlaat(naar opmerkingen gaat) en de klantnaam bestaat nog niet wordt er automatisch een tabblad aangemaakt met als voorbeeld het masterblad.
De naam wordt ook automatisch ingevuld in B2 van het nieuwe blad.

Bijlagen

Dotchie, ik heb vreselijk veel van jou geleerd...
Om dat een klein beetje te laten zien, hierbij nog een kleine aanpassing van jouw sheet.

Uit eerbied heb ik jou initialen aan de naam toegevoegd...:p

Als je nu een niet bestaand personeelslid invuld in T_02, dan wordt deze automatisch aan de lijst toegevoegd. Weer een stukje automatisering.
En heeft MrSpoony heeft er misschien ook wat aan...

Bijlagen

@ MrSpoony, je laat me blozen:o,dank voor de terugkoppeling:thumb:
@mvdvlist, dat kan idd ook. Mooi dat je hebt bijgeleerd:)

@mvdvlist, dit vind ik een goede aanvulling! Ook dank hiervoor!
Ik ga het allemaal toepassen

Als de werkzaamheden ook terugkerende zaken zijn zou je hetzelfde kunnen toepassen en ook een combobox gebruiken.

Bestand met twee aanpassingen.
Naar aanleiding van het automatisch toevoegen van een tabblad kreeg je een foutmelding als je toevallig het invulveld Naam klant leeg zou hebben gelaten. Dit is aangepast.
Naar het idee van mvdvlist een zelflerende combobox voor de Werkzaamheden.

@mvdvlist, je code wat aangepast.
Code:
Private Sub T_02_AfterUpdate()
Application.ScreenUpdating = False
    If T_02.ListIndex = -1 Then
         Sheets("lijsten").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0) = T_02.Value
    End If
T_02.List = [werknemers_tbl].Value
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Bijlagen

Het wordt als maar beter en beter haha.
als we dan toch nog extra dingen aan het toevoegen zijn heb ik misschien nog een verzoekje.

ik geef handmatig in een tabblad van een klant het afgesproken aantal uren op.
kan er ook een soort melding komen als je dit afgesproken aantal overschrijd. (dit moet dan uiteindelijk als meerwerk worden berekend)

En dan had ik nog de vraag, op de Windows computers werkt het perfect maar op die vervelende Mac niet omdat die dat blijkbaar niet ondersteund.
is daar iets voor of werkt dat gewoon niet met Mac?

#13 eerst:

Inderdaad, Mac (lees: IOS) gebruikt deze vorm van VBA niet...

#12 gaan (we) aan werken. Dotchie heeft meer tijd. Die zal wel eerder zijn...:P:D

@mvdvlist,
en als je van excel een soort van online programmatje zou maken (echt geen idee of dit eigenlijk wel mogelijk is)
maar dat de Mac geen gebruik hoeft te maken van Excel maar gewoon van een internetbrowser?:confused:

Als je dat kunt uitvinden, wordt je rijker als Bill Gates.

Het zou misschien wel kunnen (technisch) maar webbrowsers (en de meeste andere programma's) ondersteunen geen VBA. Uiteraard, is een uitvinding van Microsoft, en die houden dat graag in eigen beheer. Dus...KOOP EXCEL.
Kort door de bocht, maar daar komt het wel op neer...
Kijk maar naar de mobiele vorm van Office op Android. Veel kan, maar lang niet alles, zeker geen macro's...

haha dan weet ik wat me te doen staat om veel geld te verdienen :cool::P
was ook zomaar een hersenspinsel haha

Bedoel je dit?
Ik heb De Laat op 1 uur gezet, dus één resterend uur, vul in het invulformulier een aantal uren in die meer is dan het resterend aantal uren en je krijgt een melding.
@mvdvlist Inbegrepen mijn manier om tussen de verschillende tabbladen heen en weer te huppelen.:cool::p

Zoals mvdvlist al aangaf.
Waarschijnlijk zal je het niet werkend krijgen met Mac office versie.
Het schijnt van de Mac office versie af te hangen, voor het weinige dat ik ervan weet Mac office 2008 is een ramp, in Mac office 2011 zou het wel moeten werken, meer kan ik je echter niet vertellen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan