• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij cellen weergeven in tekstbox

• Onderwerp starter Onderwerp starter kibus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
beste kenners,

Graag zou ik willen weten hoe ik als ik op een willekeurige cel sta mijn tekstbox laat vullen met de rij waarde van links na rechts (een soort lees venster) is dit mogelijk met vba of moet ik eerst gaan tekstsamenvoegen

alvast bedankt

Bijlagen

Bekijk deze eens:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    rij = activecell.Row
    Box2.Text = Range("A" & rij) & ", " & Range("B" & rij) & ", " & Range("C" & rij) & ", " & Range("D" & rij) & ", " & Range("E" & rij)
End Sub
Misschien iets te lang dradig maar het snelste waar ik op kan komen op dit momen,

Deze is nog ietsjes beter. Wordt er gekeken of je selectie binnen een bepaald gebied valt waardoor er wel of niet je code wordt uitgevoerd.
Code:
Dim rij As Long

If Not Intersect(Target, Range("A8:E15")) Is Nothing Then
        rij = activecell.Row
        Box2.Text = Range("A" & rij) & ", " & Range("B" & rij) & ", " & Range("C" & rij) & ", " & Range("D" & rij) & ", " & Range("E" & rij)
    End If

End Sub

Dat is goed volgens mij.

Wel nog variabele declareren.

Code:
    Dim rij As Long
    rij = ActiveCell.Row
    Box2.Text = Range("A" & rij) & " " & Range("B" & rij) & " " & Range("C" & rij) & " " & Range("D" & rij) & " " & Range("E" & rij)
End Sub

We horen het wel van de vraagsteller als dit niet goed is.

Wigi

Graag gedaan.
Hopenlijk heb je er wat van opgestoken.

Zeker het gedeelte:
Code:
If Not Intersect(Target, Range("A8:E15")) Is Nothing Then
Is extra aandacht waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan