Rij deleten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tukster

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Beste allen,

Ik wil in Excell een rij deleten via een macro. Nu is het probleem, dat 1 van de cellen gemerged is. Als ik handmatig een cel selecteer en vervolgens delete is dit geen enkel probleem, echter met de macro worden alle rijen in de gemergde selectie verwijderd en dat wil ik juist niet.

Sub Rij_Deleten()

Dim rij As Long

rij = ActiveCell.Row
Rows(rij).Select
Selection.Delete Shift:=xlUp

End Sub

Alvast mijn dank.

Ik kan het probleem niet reproduceren. Voeg aub eens een voorbeeldbestandje bij.

Momenteel zit ik achter een pc waarbij ik geen bestanden kan uploaden op de site, maar ik heb een aantal cellen uit verschillende rijen gemerged en niet verschillende kolommen, vandaar dat je het probleem mogelijk niet kunt reproduceren.

Ik werk met Excel 2003.

Thnx

Het probleem is simpel te reproduceren, en ook wel te ondervangen:
Code:
Sub DeleteRij()
Dim rij As Long
Dim c As Range
Dim bCheck As Boolean
rij = ActiveCell.Row
For Each c In UsedRange
    If c.MergeCells Then
        If c.Row = rij Then
            bCheck = True
            Exit For
        End If
        c.Interior.ColorIndex = 36
    End If
Next
If bCheck = False Then
    Selection.Delete Shift:=xlUp
Else
    MsgBox "Deze rij bevat een samengevoegde cel."
End If
End Sub

Dank op je antwoord,

maar volgens mij zit er nog een foutje in. Hij stopt bij mij bij de lijn:
For Each c In UsedRange

Daarbij volgens mij als ik het goed begrijp krijg ik nu een waarschuwing, dat er ergens een gemergede cel zit, dit is juist het probleem.

Ik weet dat er ergens op deze regel een gemergde cel staat, maar wil de regel gewoon deleten. Handmatig kan ik dit eenvoudig doen door de regel te selecteren, maar ik wil juist [row &column headers] uitschakelen, zodat de gebruikers bepaalde handelingen niet direct kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan