• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij- en kolomhoofding geven nav specifieke waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Varossieau

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar de mogelijheid om een maandnummer en een jaartal weer te geven van bepaalde opgegeven aantallen.
Op dit forum kon ik niet zo gauw een eerder bericht vinden.

Mijn sheet bevat een draaitabel waarbij de rowlabels de jaren zijn en de colomnlabels de maanden.
De draaitabel wordt dus gevuld met de sommen van de aantallen per maand per jaar.

Nu heb ik een lijst met de top 10 en wil daar achter zien uit welke maand en welk jaar deze som komt.
In de bijlage een eenvoudige opzet met de hoogste waarde alvast van maand en jaartal voorzien.
Wie kan mij verder helpen?

Bijlagen

Een oplossing die je niet met een formule laad.
Het zoeken in een bereik met meerdere kolommen en rijen kan niet met VERGELIJKEN. Daardoor wordt het lastig je rij en kolomnummer op te halen om zo de maand en het jaar te laden.
Een andere weg die je vraag deels oplost is het maken van een top 10 met een Draaitabel.

Hiervoor wel even een hulpkolom gemaakt. (is eventueel niet nodig)

Bijlagen

zie bijlage

zoals ndam al aangeeft lukt het niet op basis van de draaitabel, maar wel op basis van de oorspronkelijke gegevens in tab sommen

Bijlagen

@ Ndam90 en Haije

Bedankt voor de tips.
Ik heb het voor elkaar gekregen met een extra draaitabel incusief periodes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan