• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij- en rusttijden Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Buzzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzzz

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2017
Hoi,

Ondanks mijn eerdere draadje over een rijtijden Excel, en de resultaten daar uit, wil ik toch proberen het bestand wat ik nu heb zo ver mogelijk in functionaliteit te krijgen als mogelijk is.
Vandaar deze 2e poging.

Ik heb de maand juni 2017 met wat data gevuld om te kijken hoe ver ik kom. Er valt nog genoeg aan functionaliteit te wensen.
De wensen staan ook in sheet, maar hier nogmaals genoteerd. Als jullie willen helpen? Graag.
Ik zal dit draadje bijwerken zodra er zaken veranderen.

EXCEL
=========================

capture_07022017_221949Full.jpg

WENSEN

• per rij klantselectie die resulteerd in klant specifieke werktijd totalen, mogelijk is een selectie toekenning in kolom AA een makkelijkere optie?
  • rust in kolom G is rust tussen werkblokken en moet lege dagen doortellen tot er weer een werkblok is gevuld, G8 = 00:55 + 24:00 + 24:00 + 14:15 = 63:10, ik mis in de huidige formule de 24:00 van de dag zelf, de AN kolom met 00:00
  • AI rust checks invoeren, dit is de weekelijkse rust check [24 - 45]
  • AJ 2 weekelijkserust check invoeren, optellen AI, voorgaande maand week?!
  • gemiste rust vanwegen verkorte rust moet voor einde 3e week genoten zijn
    • mogelijk op tabel voor einde 3e week een rode streep in colom AD met gemiste uren
    • accering van dagen waar de verkorte rust is gebeurd, trigger kan zijn een waarde 24 ≤ x ≤ 45 bij lege regels rechts van rust waarde kolom G
  • tabel opzet moet eigenlijk 6 weken zijn, met actieve week, is week 2 in de tabel, data buiten 4 weken doet wel mee voor alle checks die gedaan worden
    • mogelijk moet actieve week week 3 zijn ivm 3 weeks rust check, data moet terug kunnen kijken?
    • opslag mag per maand ivm facturering, rijtijden controles etc zijn doorlopend
  • waarom is veld AL32 leeg?

Enkele grote zaken waar jullie misschien iets over weten of pointers kennen waar ik meer te weten kan komen.
De excel is nu een maand lang. Eigenlijk zou ik hem 6 weken willen hebben, met focus op de 3e week in de form, en bij elke week die passeerd, de focus op de volgende week komt en deze omhoog schuift naar positie 3. Kan dit in Excel?

capture_07022017_230721Full.jpg

Tot zover.

Bijlagen

• RijtijdenFormTest.xlsb
    RijtijdenFormTest.xlsb
    763,9 KB · Weergaven: 136
  • capture_07022017_221949.jpg
    capture_07022017_221949.jpg
    297,5 KB · Weergaven: 89
  • capture_07022017_221949Full.jpg
    capture_07022017_221949Full.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Avond.

Ik krijg het niet voor elkaar en weet niet wat ik fout doe.
Ik probeer hier lege dagen, 24 uur vrij, door te tellen tot de ochtend van een dag waar weer een werk blok ingevuld staat.

capture_07032017_192641.jpg

Op 20-06 [G22] zou een rust periode van 45 uur moeten beginnen. Deze wordt echter onderbroken omdat ik op 21-06 al weer een ochtend rit heb.
Wat ik graag zie is dat door de lege dagen de rust uren opgeteld worden tot de ochtend van de dag waarop er weer een werkblok is ingevuld.
Dus op G23, de ochtend van 21-06 komt dus 06:25 + 24:00 + 04:40 = 35:05 aan rust opgeteld te staan. Resultaat velden G22 en G23 zijn leeg en veld G24 heeft de waarde 35:05.

Bekijk bijlage RijtijdenFormTest.xlsb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan