• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij in- tussenvoegen onder voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

Is het volgende mogelijk?

1) als op rij 1 in cel E1 een bepaalde waarde ingevuld wordt (vb "6") dan zou er automatisch onmiddelijk onder rij 1 (tussen rij 1 en 2 dus) een rij moeten ingevoegd worden, let op! het is heel belangrijk dat dit een nieuwe rij is want op rij 2,3...enz staan al gegevens die niet verwijderd mogen worden !! deze nieuwe rij word dan rij 2, en de overige rijen schuifen dan uiteraard een cijfertje op.

2) op de nieuwe rij 2 moeten volgende gegevens reeds ingevuld zijn:
A2 hetzelfde als A1
B2 hetzelfde als B1
C2 vaste tekst (vb "test1")
D2 vaste tekst (vb "test2")
E2 vaste tekst (vb "test3")

Zou dit mogelijk zijn aub?

Alvast bedankt,
Danny

Hallo Danny,:cool: Is het daar ook zo warm?:P

Bedankt voor het bestandje, het werkt naar behoren :thumb: nog enkel een klein vraagje, :rolleyes: gezien de omstandigheden waarin het bestandje moet dienst doen en gebruikt wordt door meerdere gebruikers zou het wenselijk zijn dat het invoegen van de nieuwe lijn niet met een drukknop maar automatisch gebeurd, bijvoorbeeld bij het verlaten van de cel E1 die aan de voorwaarde "6" moet voldoen. zou dit mogelijk zijn? :) indien niet, geen nood!! dan tracht ik mij toch te behelpen met een drukknop.

Nogmaals mijn dank, je hebt mij goed geholpen ;)

Groetjes,
Danny

Beste rostie-rostelli ;)

Zoiets dan ?

In E6 6 typen en afsluiten met Enter.
Niet in E2 gaan staan !!!

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hallo Danny, ;)

Dit is perfect wat ik zocht, hartelijk dank om met deze warmte :p toch nog de moeite te doen om mij te helpen!!:thumb:

Groetjes en prettig weekend ;)

Danny

Als je echt tevreden bent, vergeet dan niet om de vraag als opgelost te zetten. :thumb:

Of
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$E$1" Then
    If Target.Value = 6 Then
        Target.Offset(1).EntireRow.Insert
        [A2:B2] = [A1:B1].Value
        [c2].Resize(, 3) = Split("test1|test2|test3", "|")
    End If
End If
End Sub

Hallo Warme Bakkertje,

De oplossing van Danny 147 was perfect,:thumb: maar deze van U is eigenlijk nog iets beter!! :D temeer omdat de gebruikers van het bewuste bestandje die op een server staat nogal onbezonnen omgaan met het invoeren van gegevens, :rolleyes: en je mag 10 keer zeggen "je moet dit...!!" of "je moet dat...als....!!" :confused: het heeft geen zin!! :( als alles niet automatisch gebeurt is het om zeep!!;) als jullie begrijpen wat ik bedoel!! ;)

In elk geval mijn dank aan jullie beiden voor deze perfecte oplossing!! :thumb:

Groetjes,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan