Rij invoegen in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Bijgaand een bestandje.

Ik had dacht ik al de oplossing, maar het invoegen van een rij gaat niet goed.

Het is de bedoeling dat er in tabblad Opzet na het transporteren van gegevens uit tabblad Opmaak telkens een nieuwe regel onder de getransporteerde gegevens wordt ingevoegd. (Sub Artikel)

Deze actie moet plaatsvinden na het aanklikken van de knop "Artikel toevoegen aan lijst".

Bekijk bijlage Materiaal TU macro.xlsm

Laatst bewerkt:
Masala09

Gebruik in je macro voor het invoegen van de regel de volgende macro
Code:
    Sheets("Opzet").Range("A65000").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Insert _
        Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove

Dan werkt hij wel goed.

Veel Succes.

Bedankt Elsendoorn2134.

Ik heb deze code volgens mij ook al geprobeerd. Alleen wat die toen deed weet ik even niet meer.

Volgens mij had ik toen: Sheets("Opzet").Range("A").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Insert _
Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove

Dus wat in jouw code dan anders is, is mij een raadsel. Ik ga hem proberen. Je hoort van mij.

Yep de code werkt inderdaad goed. Geen idee wat er met die van mij mis was. Volgens mij ging alleen kolom A steeds een stukje naar beneden. Misschien niet goed genoeg aangewezen dan. Waar staat die 65000 voor na A?

Maar perfect. Alleen dan wil ik in de macro: Sub Lijst_Wissen() graag ook nog een code hebben die na het wissen van de ingevoerde gegevens, ook nog de ingevoegde rijen verwijderd, zodat enkel rij 18, 19 en 20 zichtbaar zijn. Rij 18 en 20 hebben een grijze kleur. Deze bakenen de lijst af en daartussen in komen telkens de rijen met artikels.

Wat mij ook opvalt is dat er nog iets niet werkt.

De kolommen: PPS en SubTotaal blijven niet de eigenschap: Financieel behouden. Ook de : Totaal som onderin past zich niet aan.

Ik denk dat het aan de rij ligt en dat er standaard nog een rij extra onder moet staan. Of er wordt geen kopie gemaakt van de rij zelf. Echter in dat geval heb ik een ander probleem want dan krijg ik in de uiteindelijke printuitdraai een 2 witte regels onderaan. Al is dat dan ook wel weer aan te passen met een code, maar als dat niet nodig is dan vind ik dat beter. Heel de boel wordt straks op het eind nog voorzien van klantgegevens, projectgegvens etc en als PDF opgeslagen. Deze code heb ik al alleen heb ik deze nog niet verwerkt. Ik wil dit stap voor stap doen en wordt straks in het geheel onderdeel van een offerte en facturatieprogramma van mijn bedrijf die ook onder EXCEL met VBA werkt.

Waarom besteden jullie dat niet uit aan een professional ?
Dat is veel goedkoper dan al die uren die jullie er nu insteken.
De gebruikte code verraadt het lage programmeerkennisnivo.
Ook de opzet van de 'database' is amateuristisch.

Laatst bewerkt:
Weer een aantal dagen verder, maar nog niet verder gekomen. Ben nog steeds blijven steken.

Is er niemand die mij wil en kan helpen?

Opgelost

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan