• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij Invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten drenth

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een code die er voor zorgt dat ik een rij in kan voegen na de laatste gevulde cell in kolom A. Vevolgens moeten de formules uit de kolommen O tm CC worden gecopieerd in de nieuwe regel. Nu heb ik al een gedeelte kunnen vinden op dit forum. Ik krijg nu alleen na het invoegen van de rij een run-time error 1004 "Method Range of Object "Global Failed".

Kan iemand mij verder helpen?

Code:
Sub Rij_Invoegen()

ActiveCell.EntireRow.Insert
    Range("O:CC" & ActiveCell.Row - 1).Copy Range("O:CC" & ActiveCell.Row)

End Sub

Alvast bedankt

Probeer het eens met deze code:

Code:
Range("O" & ActiveCell.Row).EntireRow.Insert
Range(ActiveCell.Offset(-1, 0), Range("CC" & ActiveCell.Offset(-1, 0).Row)).Copy ActiveCell.Offset(0, 0).Range("A1")

Groeten,

M.

Hoi M,

Hij werkt nu in ieder geval wel. Bedankt.
Er wordt een nieuwe regel ingevoegd en daarna worden alle cellen gecopierd van de bovenstaande regel. Nu wil ik alleen niet dat alle celllen gecopieerd worden. Slechts de cellen uit kolom P tm CC moeten gecopieerd worden.

Kan je me vertellen wat ik dan moet aanpassen aan de fomule?

Ik hoor het wel weer

De cellen van de bovenliggende rij uit de kolommen O t/m CC worden gekopieerd. Zoals je aangaf in je vraag. Anders begrijp ik je vraag niet en zul je een voorbeeld moeten bijvoegen.

Groeten,

M.

Hoi daar ben ik weer.

Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb nog eens wat zitten testen maar het is nog niet helemaal wat ik wil. Ik zal nog een keer proberen duidelijk te omschrijven wat ik wil.

Ik heb in rij 5 tm 10 allerlei data en formules staan. De kolommen A tm O bevatten allerlei getallen en de rijen P tm CC bevatten allemaal formules. Nu wil ik een knop maken die het volgende doet:

Als ik in kolom A en dan rij 10 gaat staan (dus de laatste rij met data) en dan de knop activeer dan moet er een rij ingevoegd worden en in die nieuwe rij moeten de formules gecopieerd worden van rij 10 en kolom P tm CC. De waarden van kolom A tm O van rij 10 hoeven dus niet gecopieerd te worden. Die moeten nml weer opnieuw ingevoerd worden.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

Ik hoor graag van je / jullie

Maarten Drenth, Zoiets dan?
Code:
Sub Rij_Invoegen()

ActiveCell.EntireRow.Insert
    Cells(10, 15).Resize(, 67).Copy Cells(ActiveCell.Row, 15)

End Sub
Hierbij wordt dus altijd het formulegedeelte van regel 10 gecopieerd...

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan