• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiegerklijnstra

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2013
Hi iedereen. Ik heb de volgende formule uit een voorbeeld gehaald. Ik wil echter enkele rijen invoegen boven de formule die in F1 staat, maar dan gaat het mis. Hoe dien ik de formule aan te passen want geen van mijn pogingen werkt.

Het aantal in tevoegen rijen boven de formule is 9. In heb al RIJ(INDIRECT(""()) geprobeerd maar helaas. Iemand enig idee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($C$1:$C$10;"ja")>=RIJ()-9;INDEX($A$1:$A$10;KLEINSTE(ALS($C$1:$C$10="ja";RIJ($C$1:$C$10));RIJ()-9));"")

Niels

Hoi Niels, bedankt voor het antwoord. Het werkt echter niet. Dit geeft vreemde resultaten. De volgende code heb ik gebruikt n.a.v. jou code;

=ALS(AANTAL.ALS($C$10:$C$19;"ja")>=RIJ()-9;INDEX($A$10:$A$19;KLEINSTE(ALS($C$10:$C$19="ja";RIJ($C$10:$C$19));RIJ()-9));"")

Ook al zet ik deze op rij 9 of waar dan ook met wijziging van R()-9 en de daarbij horende range van $C en A$ enz. werk het niet. Heb je nog een suggestie?

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($C$10:$C$19;"ja")>=RIJ()-9;INDEX($A$10:$A$19;KLEINSTE(ALS($C$10:$C$19="ja";RIJ($C$10:$C$19)-9);RIJ()-9));"")

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan