Rij kleuren met voorwaardelijke opmaak op basis van een waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
in mijn formulier zit een vakje dat met ja of nee word ingevuld.

nu zou ik graag de rijen met Ja helemaal groen kleuren.

het is me al wel gelukt via voorwaardelijke opmaak het woord Ja groen te kleuren maar nog niet de hele rij.

(met kleuren bedoel ik de opvullingskleur niet de kleur van het lettertype)

Laatst bewerkt:
Via diezelfde voorwaardelijke opmaak kan je ook de andere velden van kleur doen veranderen.
Als de naam van het Ja/Nee veld bijvoorbeeld "TeLaat" is dan kan je die andere velden ook kleuren op basis van het veld "TeLaat".

Share & Enjoy

Bedankt voor je reactie.

Ik heb even gekeken maar kom er zo snel niet achter. zou je misschien een voorbeeld (van code) kunnen geven?

Jesse

Daar heb je geen voorbeeldje voor nodig, denk ik.... Bij <>Voorwaardelijke Opmaak> kies je bij de optie Voorwaarde 1 voor <Expressie is>. Vervolgens maak je een expressie op basis van het veld dat de keuze bepaalt. Dus bijvoorbeeld: [TeLaat]="Ja". En dat herhaal je voor alle velden in je formulier.

bedankt voor je reactie

misschien zit er een bug in mijn acces want ik heb vaak problemen met voorwaardelijke opmaak.
ook heb ik voor de voorwaardelijke opmaak geen expressie gebruikt, maar de waarde is gelijk aan optie.
de expressie die is genoemd lijkt niet te werken. maar het kan ook aan acces liggen.

Jesse

Laatst bewerkt:
Je moet er voor zorgen dat de expressie die je maakt klopt; voorwaardelijke opmaak op basis van Waarden werkt alleen goed als je zeker weet dat je een bepaalde waarde terugkrijgt; ook hier is een expressie vaak handiger (vind ik). De expressie wordt dan bijvoorbeeld: Format([Datum];"dddd")="Vrijdag" voor een datumveld dat op vrijdagen een andere kleur moet krijgen.

Ik heb er even een voorbeeldje van gemaakt; op het formulier <Nummeren>.

Bijlagen

Bedankt voor het voorbeeld.

de besturingselementbron van het veld is bij mij: uitgevoerd
en de besturingselementbron van het veld wat moet worden gekleurd is: wk/dag
het moet alleen gekleurd worden als de waarde in het veld: uitgevoerd , Ja is
hoe zou mijn code er dan uit zien?

Jesse

Laatst bewerkt:
Je kunt een expressie op basis van een ander veld overal gebruiken; het maakt dus niet uit welk veld je wilt opmaken: de formule zal steeds hetzelfde zijn. In jouw geval: [Uitgevoerd]=-1

Bedankt het is gelukt!

Ik sluit deze vraag bij deze af

bedankt voor jullie hulp :)

Jesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan