• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij kleuren voorwaardelijke opmaak indien datum van vandaag bereikt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

fietser12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Beste lezers,

In een overzichts sheet werk ik met datums. Nu is het zo dat ik op bepaalde momenten na de startdatum een vragenlijst moet opsturen. Stel startdatum is 08-03-2013, dan wil ik 1 week, 3 weken later en een half jaar later een vragenlijst opsturen. Ik ben zo ver dat ik wanneer het de juiste week is om de vragenlijst op te sturen het vakje gekleurd krijgt dmv voorwaardelijke opmaak.

Maar is het ook mogelijk om het eerste vakje van de rij te kleuren, indien er in dezelfde rij de datum van de week bereikt wordt? Zodat meteen duidelijk wordt bij welke persoon actie ondernomen moet worden.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt,

groeten,
Fietser12

Dat kan, maar post even een voorbeeld voor de juiste formule.

Voor de eerste VO moet een formule komen:
Code:
=WEEKNUMMER($E2;21)=WEEKNUMMER(VANDAAG();21)
voor het bereik
Code:
=$A$2:$A$36;$E$2:$S$36
Van de andere drie kan ik de bedoeling niet zien. In het algemeen moet je een formule hebben en geen gebruik maak van celwaarde en steeds kolom A aan het bereik toevoegen.

Bedankt voor je antwoord. Ik kom er echter helaas nog niet uit. Waar moet ik de formule voor bereik invullen?

Om mijn probleem nog proberen te verduidelijken:
het is de bedoeling dat in de 1e kolom gelijk duidelijk (bijvoorbeeld dmv een opkleurend vakje) wordt bij welke persoon actie ondernomen moet worden, wanneer er na de startdatum precies 1 week, 2 weken, 3 weken, 6 weken, 12 weken, 16 weken, 6 maanden of een jaar na dato is.

Update:

het is me gelukt. Bedankt!!!!

Laatst bewerkt:
dan wil ik 1 week, 3 weken later

Deze datum heb ik omgezet naar de maandag van die week
Zo heb je aan 2 formules in VO voldoende om de cellen te kleuren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan