• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij kopiëren als

Status
Niet open voor verdere reacties.

HugoWouda

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
Kan iemand mij helpen?

Zie het bestand in de bijlage

Wat ik wil is dat ik gegevens invul op mijn input blad en deze gegevens gekopieerd worden naar mijn andere bladen indien ze de naam bevatten die ik omschreven heb ik de werk map naam.

Voorbeeld:
Kolom C bevat verschillende namen, deze namen zijn terug te vinden in de werkbladen. De rij die in kolom C (con.) bevat moet gekopieerd worden naar blad 2.

Hiermee bedoel ik dus dat enkel de rij gekopieerd moet worden als de waarde in kolom c over een komt met de naam van het des betreffende werkblad.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Bekijk bijlage Voorbeeld- in eenvoud.xlsxIk kies graag voor eenvoudig opbouwen. Als je, zie attachment, a4:e11 kopieer naar nieuw blad kopieer, kun je de formules in 1 move goed zetten voor een nieuwe naam, nl: ctrl H en vul bij vervangen door de nieuwe naam in. Zie hint hiervan op werkblad opslag.

Con of opslag is (in dit voorbeeld) nergens gekoppeld aan de bladnaam(!). Met ilter op bedrag haal je heel simpel op elk blad de regels naar boven en de lege regels ertussen uit. Formules om hele regels van blad x naar blad y te kopieren, kan allemaal maar ingewikkeld en er is een maximaal aantal regels dat je kunt ophalen met een formule afhankelijk van jouw versie van excel (en dat zonder makro!)..ik bedoel, eenvoudig dus. HG Jan

Jan,

Super bedankt! Ik heb nog 1 vraag is het mogelijk om de lege rijen te verwijderen? Zodat je in de submappen netjes een tabel krijgt.

Hugo,

Dat doe je met het filter. Je kunt filteren, maar ook bv op bedragen en Naam. Je kunt dan bv zien voor welk bedrag bv Hans....(..). Probeer het maar. Zodra je een trechtertje ziet ipv van een pijltje dan staat op die kolom een filter. Let op, het kan ook automatisch aaneengesloten onder elkaar komen. Je krijgt echter super ingewikkelde formules en je gaat sneller de fout in. Deze bladen kun je ook beveiligen terwijl je toestaat dat er wordt gefiltert (door derden) of niet. Zie het plaatje als hint; zelf proberen leer je meer van is mijn ervaring. Groet, Janfilter op (bijvoorbeeld) op kolom bedrag.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan