• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij op z'n plaats houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik een rij stil kan laten staan bij het scrollen?

Ik heb een bestand waarvan ik de bovenste regel (rij) vast wil laten staan, dus als ik ga scrollen wil ik graag die regel blijven zien. Kan dit en hoe doe ik dat?

Mvg,
Anstof

Ga naar het tabblad View, dan in "windows" freeze panes aanklikken

Dit kan, dan moet je met frames gaan werken.

Ik heb even zo'n pagina voor je gemaakt ;)

De bovenkant van de index.html linkt door naar de top_index.html, en de onderkant naar bottom.html, dit kun je natuurlijk nog aanpassen.

Klik hier -> Bekijk bijlage top index.rar

Laatst bewerkt:
@nielsh12:
Heb je gezien in welke sectie de vraag staat?

Anstof,
Met welke versie van office werk je?
Bij Office2010 ga je naar tabblad beeld daar klik je op blokkeren. er komt een menuutje tevoorschijn daar druk je op bovenste rij blokkeren.

Dag plongske,

Oké, dank je wel. Het is gelukt, eigenlijk vrij simpel!

Maar als ik nu de tweede of derde rij wil blokkeren, kan dat ook? In de eerste rij heb ik namelijk de aanhef staan waar het over gaat!

Mvg,
Anstof

Anstof,
selecteer eest een cel onder waar je de rijen wilt vastzetten.vb als je rij 3 wilt vastzetten ga je in een cel staan in rij 4.
dan terug via tabblad beeld blokkeren kies nu voor titels blokkeren.

Nog een aanvulling.
Als je in cel C3 gaat staan dan blijven Rijen 1 en 2 én Kolommen A en B altijd zichtbaar bij het scrollen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan